دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1401 - 00:30
تخریب کامل ۱۱۵ مدرسه؛

جزئیاتی از ویرانی‌های زلزله ترکیه-سوریه

جزئیاتی از ویرانی‌های زلزله ترکیه-سوریه
زلزله ویرانگر ترکیه-سوریه بیش از ۱۱۵ مدرسه در سوریه را به طور کامل ویران کرده و به صد‌ها مدرسه دیگر آسیب رسانده است.
کد خبر : 831774

به گزارش خبرنگار گروه جامعه به نقل از رویترز، مهدکودک تازه تاسیس شهر جندریس در شمال سوریه که میزبان ۱۰۰ نوزاد نوپا بود بر اثر زلزله ویرانگر هفته گذشته ترکیه-سوریه به طور کامل تخریب شده است. بسیاری از ساختمان‌های بتنی نیز پودر شده‌اند.

تصاویر آور‌های این مهدکودک که در حدود ۷۰ کیلومتری شهر حلب بوده پس از زلزله منتشر شده که در بین آنها تاب‌های پلاستیکی شکسته وجود دارد.

آمار‌های منتشر شده حکایت از آن دارد، ده‌ها معلم و کودک از شهر حارم در شمال ادلب و جنوب غربی جندریس و شهر جندریس بر اثر زلزله جان باخته‌اند و به طورکلی حدود ۲۶۰۰ نفر در اثر زلزله در مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه جان خود را از دست داده‌اند؛ امار کلی جان باختگان سوریه از ۳۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

آموزش کودکان در سوریه قبلاً تحت تأثیر جنگی بود که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود. برای سال‌ها، مدارس به دلیل جنگ و شلیک خمپاره توسط گروه‌های شورشی یا حملات هوایی به طور مرتب تعطیل می‌شدند.

براساس  گزارش به روز رسانی شده سازمان ملل که روز شنبه منتشر شد، زلزله بیش از ۱۱۵ مدرسه در سوریه را به طور کامل ویران کرده و به صد‌ها مدرسه دیگر آسیب رسانده است.

بیش از ۱۰۰ مدرسه دیگر به عنوان سرپناه موقت برای میزبانی از هزاران آواره در اثر زلزله مورد استفاده قرار گرفتند که باعث فرو ریختن بلوک‌های آپارتمانی و حتی خانه‌های روستایی کوچک بر سر ساکنان شد.

امدادگران در سراسر سوریه از جمله در شمال این کشور، کودکان خردسال را از زیر آوار بیرون می‌کشند؛ برخی از آنها به طرز معجزه آسایی حتی تقریباً یک هفته پس از زلزله زنده هستند، اما یتیم شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته