دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1401 - 14:44
کشف اسناد محرمانه در کُمد بایدن؛

ترامپ: «اف‌بی‌آی» چه زمانی به کاخ سفید حمله می‌کند؟

ترامپ: «اف‌بی‌آی» چه زمانی به کاخ سفید حمله می‌کند؟
کشف ۱۰ سند محرمانه در مکانی غیرمعمول، رئیس جمهور آمریکا را در مقام اتهام قرار داده و «دونالد ترامپ» رقیب دیرینه وی را به فکر انتقام وا داشته است.
کد خبر : 825345

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از یورونیوز، دفتر دادستانی فدرال آمریکا به دستور دادستانی کل این کشور، موظف شده تا حدود ۱۰ سند طبقه‌بندی شده‌ای که از دفتر شخصی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کشف و ضبط شده را مورد بازبینی قرار دهد.

البته، این اسناد مربوط به زمان حال نیست و به دوره‌ای باز می‌گردد که بایدن مقام معاونت «باراک اوباما» رئس جمهور پیشین آمریکا را بر عهده داشت.

در آن دوه (بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷)، بایدن از دفتر خود در مرکز «پن بایدن» به عنوان محل کار استفاده می‌کرد. مرکز «پن بایدن» اندیشکده‌ای وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا است.

به ادعای مشاور حقوقی بایدن، وکلای مدافع او این اسناد طبقه‌بندی شده را دو ماه پیش پیدا کردند و آن‌ها را به آرشیو ملی آمریکا تحویل دادند.

وی مدعی شد: تعداد اسناد طبقه‌بندی مورد ذکر «کم» بود و در کمدی قفل‌دار از آن‌ها محافظت می‌شد. 

طبق گزارش شبکه «سی بی اس»، قرار است دادستان فدرال شهر «شیکاگو» این اسناد را بررسی کند. پلیس فدرال ایالات متحده (اف بی آی) نیز تحقیق در این باره را آغاز کرده است.

«سی بی اس» در گزارش خود به نقل از منبعی ناشناس افزوده است که «حدود ۱۰ سند» در مرکز «پن بایدن» کشف شده است و هیچ کدام از آن‌ها حاوی اطلاعات محرمانه هسته‌ای نیست.

پلیس فدرال آمریکا چند ماه پیش اقامتگاه «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور را برای کشف اسناد محرمانه تفتیش کرده بود. ترامپ پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود حاضر نشده بود تا این اسناد را با وجود درخواست وزارت دادگستری به آرشیو ملی تحویل دهد. 

دونالد ترامپ در واکنش به کشف اسناد طبقه‌بندی شده در مرکز «پن بایدن» بیانیه‌ای منتشر کرد و پرسید: اداره تحقیقات فدرال چه زمانی به خانه‌های بایدن و یا حتی کاخ سفید حمله خواهد کرد؟ 

وی در بخش دیگری از این بیانیه گفت: مطمئنا این اسناد از طبقه‌بندی محرمانه خارج نشده بودند.

جو بایدن از اواسط سال ۲۰۱۷ تا زمان آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ هر از چند گاه از دفتر کارش در مرکز «پن بایدن» استفاده می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته