دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1402 - 11:29

«ترامپ» تحت تحقیقات کیفری قرار گرفت

«ترامپ» تحت تحقیقات کیفری قرار گرفت
رئیس جمهور سابق آمریکا که همچنان سودای ورود به کاخ سفید را در سر دارد، به دلیل برخورداری از اسناد محرمانه دولتی، با تحقیقات فدرال مواجه است و به زودی تفهیم اتهام خواهد شد.
کد خبر : 851436

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک تایمز، دادستان‌های فدرال به تیم حقوقی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گفته اند که وی در ارتباط با برخورداری از فایل‌های محرمانه بعد از ترک کاخ سفید، با تحقیقات کیفری روبرو است.

این واضح‌ترین نشانه مبنی بر قصد مقام‌های قضایی آمریکا برای طرح اتهام علیه رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد اصلی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

حتی گفته می‌شود که روند تحقیق دادستانی فدرال رو به پایان است و پرونده به زودی وارد فاز تفهیم اتهام می‌شود.

ویلای ساحلی ترامپ در آگوست سال میلادی ۲۰۲۲ بازرسی و ۱۱ هزار سند در آن ضبط شد که بیش از ۳۰۰ مورد از آن‌ها دارای مهر محرمانه بود.

چندی پیش، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ در یک فایل صوتی به برخورداری از اسنادی اشاره می‌کند که شامل طرح پنتاگون برای تدارک حمله علیه ایران هم می‌شود.

البته، بعد‌ها وکلای ترامپ گفتند که نتوانسته اند سند محرمانه نظامی آمریکا را در میان وسایل و دارایی‌های وی پیدا کنند.

هنوز مشخص نیست که رئیس جمهور سابق آمریکا در روند تحقیقات فدرال با چه اتهام‌هایی مواجه می‌شود و این ماجرا چه تاثیری بر سرنوشت او در ادامه کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ خواهد داشت. اما ترامپ بر این باور است که این اتهامات هدفمند برای بیرون راندن او از گود سیاسی آمریکا مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته