دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور دانشگاهیان؛

مؤلف کتاب برتر سال تجلیل شد

مؤلف کتاب برتر سال تجلیل شد
عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی و مؤلف کتاب مبانی فیزیولوژی جانوری به‌عنوان کتاب برتر سال تجلیل شد.
کد خبر : 815766

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، آیین بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تجلیل از کتابداران در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این مراسم گفت: مطالعه و خواندن کتاب، مقدمه‌ای برای گسترش آگاهی فردی و اجتماعی است که این شناخت موجب رشد و تعالی و سواد جامعه و کشور می‌شود.

از راهکار گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تا ۵ هزار و ۶۰۰ عضو فعال در کتابخانه واحد شهرکرد

ابراهیم رحیمی افزود: کتابداران رکن اصلی اطلاع‌رسانی بوده و در ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه، انس با کتاب و به دنبال آن تعالی جامعه زمانی محقق می‌شود که مطالعه وخواندن کتاب در کنار سایر فعالیت‌های روزانه قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این نشست یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای یک کتابخانه مرکزی و پنج کتابخانه دانشکده‌ای و دو کتابخانه کلینیکی و دارای ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب فارسی و لاتین، ۵ هزار و ۶۰۰ عضو فعال و سالن‌های مطالعه با ظرفیت ۷۰۰ نفر است.

محمد اسماعیلی فارسانی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه سال ۱۳۶۴ راه‌اندازی شد، تبیین کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد دارای بخش‌های پایان‌نامه با حدود ۱۳ هزار عنوان، نشریات (۴۶۰ عنوان نشریه فارسی و ۱۱۰ عنوان نشریه لاتین)، بخش اطلاع‌رسانی که دارای پایگاه‌های جست‌وجوی مقالات فارسی و لاتین، بخش امانت، جستجوی کتاب، بخش مرجع و خدمات فنی است.

از راهکار گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تا ۵ هزار و ۶۰۰ عضو فعال در کتابخانه واحد شهرکرد

در این مراسم که در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، کتابداران و اعضای برتر براساس کارکرد و میزان استفاده از کتابخانه‌های دانشگاه انتخاب و تجلیل شدند.

در پایان این مراسم از حسین سازگار عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و مؤلف کتاب مبانی فیزیولوژی جانوری به‌عنوان کتاب برتر سال تجلیل شد.

برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری کارگاه آموزشی جستجوی مقالات فارسی و لاتین ویژه دانشجویان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بود.

در حاشیه این مراسم ساختمان کتابخانه مرکزی واحد شهرکرد به نام زنده‌یاد ولی الله نوری عضو فقید هیئت علمی گروه حقوق این دانشگاه نامگذاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته