دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1401 - 16:19
رئیس دانشگاه آزاد جاسک عنوان کرد؛

کتاب دروازه‌ای به سوی علم و معرفت

کتاب دروازه‌ای به سوی علم و معرفت
صفدر قصمی گفت: کتاب همواره در همه دوره‌ها و زمان‌ها کمک‌حال بشر بوده و دروازه‌ای به سوی علم و معرفت است.
کد خبر : 815457

صفدر قصمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در بندرجاسک با بیان اینکه کتاب دروازه‌ای به سوی علم و معرفت است، اظهار کرد: کتاب همواره در همه دوره‌ها و زمان‌ها کمک‌حال بشر بوده تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بردارد. تأثیر آن در صدور اندیشه و فکر، انکارناپذیر بوده و در واقع، تنها راه انتقال علوم گذشتگان به این عصر، کتاب است.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مکان‌های علمی مانند دانشگاه یکی از ضروریات بوده که باید با هدف و برنامه‌ریزی به این اصل مهم برسیم و بتوانیم دانشجویانی سرشار از علم و آگاهی داشته باشیم. مطالعه و کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر بالا بردن سطح بینش و آگاهی خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسک گفت: تأثیر کتاب در بال بردن و سرعت بخشیدن فرهنگ در جامعه امری انکارناپذیر بوده؛ چراکه کتاب و کتاب‌خوانی از مقوله‌های مهم فرهنگی بشمار می‌رود و ترویج آن در جامعه ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته