دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1401 - 09:01
بابابیگلو به آنا خبر داد؛

ساخت دستگاه «ریگ ماینینگ ارز دیجیتال»

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از ساخت دستگاه ریگ ماینینگ ارز دیجیتال به کمک کارت گرافیک در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 665053
بابابیگلو

محمدامین بابابیگلو دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم با اعلام ساخت «دستگاه ریگ ماینینگ ارز دیجیتال به کمک کارت گرافیک» عنوان کرد که این دستگاه در واقع یکی از تجهیزات استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال است.


وی ادامه داد: ریگ ماینینگ به مجموعه‌ای از سخت افزارهای قدرتمند می‌گویند که برای استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود و شامل Cpu و Gpu (کارت گرافیک، پردازنده)های قدرتمند هستند؛ بنابراین کارایی این محصول استخراج ارز دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی است؛ اما بسته به نوع کارت گرافیک و قدرت پردازشی آن ارز استخراجی و درآمد متغیر است.


بابابیگلو افزود: «دستگاه ریگ ماینینگ ارز دیجیتال» شامل ۴ کارت گرافیک برند asus مدل gtx ۱۶۵۰ بوده که دارای حافظه کرافیگی ۴ گیگابایت و یک مادربرد دارای cpu، رم ،دو پاور یا منبع تغذیه و کابل‌های مورد نیاز برای اسمبل و اتصال قطعات دستگاه است.


عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بیان کرد: دستگاه ریگ ماینینگ ارز دیجیتال با استفاده از توان پردازشی کارت‌های گرافیک، اتصال به استخر ماینینگ و انجام امور شبکه بلاکچینی ارز مربوط که شامل تأیید تراکنش‌های انجام شده است، حل هش پازل‌ها و امور امنیتی استخر در ازای آن پاداشی که در قالب ارز دیجیتال دریافت می‌کند و آن را به کیف پولی که آدرس آن را ما مشخص می‌کنیم، واریز می‌کند، اینگونه درآمدزاست.


دانشجوی ترم هشت مهندسی کامپیوتر گرایش IT دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، استادان مجرب این واحد دانشگاهی را در رشد و شکوفایی دانشجویان مؤثر برشمرد و افزود: وجود استادان مجرب و متعهد گروه کامپیوتر در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه یکی از عوامل مؤثر در انتخاب واحد این‌جانب برای ادامه تحصیل در واحد قم بود.


انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته