دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1400 - 13:02
شهردار تهران در گزارش دستاوردهای مدیریت شهری دوره پنجم گفت:

چه تحویل گرفتیم و چه چیزی با چه تغییراتی تحویل دادیم!

شهردار تهران ظهر امروز در گفت‌وگویی آنلاین با کارکنان شهرداری تهران دستاوردهای مدیریت شهری پنجم را تشریح کرد.
کد خبر : 588064
نشست خبری پیروز حناچی شهردار تهران

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، پیروز حناچی، شهردار تهران ظهر امروز در گفت‌وگویی آنلاین با کارکنان شهرداری تهران دستاوردهای مدیریت شهری پنجم را تشریح کرد.


وی با بیان اینکه اخیرا در شورای شهر تهران گزارش «تحویل و تحول شهرداری تهران» به شورای شهر تهران و بنا به ماموریتی که بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده بود، ارائه شد، گفت: این گزارش عمدتا حول این محور که چه تحویل گرفتیم و الان که آخر دوره پنجم شوراست چه چیزی و با چه تغییراتی تحویل می‌دهیم، است.


شهردار تهران با بیان این‌که گزارش تحویل و تحول بر اساس ۹ محور، انضباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی، عدالت توزیعی، توسعه زیرساختی و تسهیل ترافیک، مالیه شهرداری، ارتقاء کارآیی سازمان، مشارکت اجتماعی و رضایت شهروندی، ایمنی و محیط زیست پایدار، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی شهر، هوشمندسازی و شفافیت است، افزود: در حوزه نخست کاهش‌۵۰ درصدی ‌متوسط ‌زیربنای‌ سالانه ‌پروانه‌های ‌صادره‌ مسکونی،   کاهش ‌میزان ‌مغایرت ‌ارتفاعی‌ پروانه‌های‌ صادره‌ در ‌مناطق ‌۱ و۲، کاهش ‌۶۳ درصدی ‌تعداد پروانه‌های ‌مسکونی ‌مغایر ‌با ‌دستور ‌نقشه و کاهش‌۲۶ درصدی ‌مجموع‌ طبقات‌ مازاد در ‌پروانه‌های ‌مسکونی ‌مغایر است که بخش عمده ای از پروانه های صادره شامل توافقات دوره قبل بوده است.  


حناچی یکی دیگر از اقدامات در این حوزه را مهار رشد بی‌رویه بلند مرتبه سازی نسبت به دوره قبل و کاهش ۹۰ درصدی زیربنای پروانه‌ها دانست و  گفت:  نمی توان گفت همه اینها برنامه ریزی ما بوده بلکه شرایط رکود هم تاثیرگذار بوده؛ اما ما این تهدید را  به فرصت تبدیل کردیم.


وی به توسعه فضاهای عمومی شهر اشاره کرد و گفت: تهیه ‌۶ طرح‌ بازآفرینی ‌شهری،  اتمام‌ و ‌بهره برداری‌ از ‌۳۲ پروژه‌ بهسازی ‌محیطی، اجرای ‌۳ پروژه بهسازی محیطی، طراحی و اجرای ۸۴ هکتار میدانگاه شهری در دستور کار است و بر اساس پیگیری های انجام شده ۱۲۲ هزار متر مربع از فضای کارگارهی در وسط شهر تهران آزاد شده است.


شهردار تهران به پروژه‌های توسعه محله‌ای اشاره کرد و توضیح داد: در سال ۹۸ تا امسال ۲ هزار و ۴۸۷ پروژه اجرا شده و ۸۹  درصد در محله‌های کم برخوردار بوده است. تاکنون ۵۵۱ پروژه به اتمام رسیده و در سال ۹۸ این میزان ۹ درصد اعتبارات، سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ درصد از اعتبارات را در ۲۲ منطقه در حوزه تملک دارایی به خود اختصاص داد.


انتهای پیام/۴۱۶۱


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته