دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1400 - 16:31
شهردار تهران:

ما نه شهر آباد تحویل گرفته ایم و نه ویران تحویل می دهیم

حناچی در خصوص اظهار نظر برخی از اعضای پیشین شورای شهر تهران در خصوص تحویل شهری آباد به این دوره مدیریت شهری و تحویل شهری ویران برای دوره بعدی گفت: ما نه شهر آباد تحویل گرفته ایم و نه ویران تحویل می دهیم.
کد خبر : 585171
نشست خبری پیروز حناچی شهردار تهران

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در نشست خبری ظهر امروز گفت:معاونت خدمات شهری و معاونت اجتماعی شهرداری تهران دو حوزه گسترده شهرداری محسوب می شود. بسیاری از بوستان هایی که در این دوره مدیریت شهری احداث شده است برج باغ هایی بودند که قرار بود برای آنها پروانه صادر شود اما با تدبیر به بوستان ها تبدیل شدند.


وی ادامه داد: شرایط آتش نشانی با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست، توزیع ایستگاه‌ها در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه مؤثر بوده و با توافق  سازمان اورژانس آمار اورژانس از ۲۹ دقیقه به ۱۵ دقیق کاهش یافته است.


شهردار تهران گفت: تلاش شده اقدامات با نگاه اجتماعی انجام شود و در زمینه پسماند اقداماتی تحت عنوان گلماند اجرا شد که شهروندانی که به تفکیک  زباله بپردازند، از طریق گلدان و کتاب تقدیر می‌شوند.


حناچی در خصوص اظهار نظر برخی از اعضای پیشین شورای شهر تهران در خصوص تحویل شهری آباد به این دوره مدیریت شهری و تحویل شهری ویران برای دوره بعدی گفت: ما نه شهر آباد تحویل گرفته ایم و نه ویران تحویل می دهیم. ما تلاش کردیم راهبردها را اصلاح کنیم. حرف و عمل ما باید منطبق باشد و در این راستا تلاش کردیم برنامه های عملیاتی در امتداد شعارمان باشد. قطعا کسانی که در دوره قبل کار کرده اند نیز تلاش کردند وضعیت بهتر شود.


شهردار تهران درخصوص هزینه های شیوع کرونا ویروس که به شهرداری تهران تحمیل شده، گفت: برآورد اولیه ما در حمل و نقل نشان می دهد ماهیانه ۱۰۰ میلیارد در بخش های مختلف حمل و نقل به شهرداری تحمیل شده هر چند که در ساعات پیک در اتوبوس و مترو با مشکل مواجه هستیم، اما زمانی که کرونا حل شود نیز تعداد مسافران ما به قبل از اپیدمی بر نمی گردد. لذا رقم های سنگینی در این حوزه وجود دارد، بسیاری از کلانشهرها در دنیا که وضعیت اقتصادی بهتری دارند رقم های زیادی را از دولت دریافت کردند اما شهرداری تهران در این حوزه کمکی از دولت دریافت نکرده است.


وی در مورد هزینه های شیوع کرونا ویروس که به شهرداری تهران تحمیل شده، گفت: برآورد اولیه ما در حمل و نقل نشان می دهد ماهیانه ۱۰۰ میلیارد در بخش های مختلف حمل و نقل به شهرداری تحمیل شده هر چند که در ساعات پیک در اتوبوس و مترو با مشکل مواجه هستیم، اما زمانی که کرونا حل شود نیز تعداد مسافران ما به قبل از اپیدمی بر نمی گردد. لذا رقم های سنگینی در این حوزه وجود دارد، بسیاری از کلانشهرها در دنیا که وضعیت اقتصادی بهتری دارند رقم های زیادی را از دولت دریافت کردند اما شهرداری تهران در این حوزه کمکی از دولت دریافت نکرده است.


حناچی تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کودکان کار در سطح شهر تهران و افزایش آنها گفت: کودکان کار و کودکان زباله گرد دو موضوعی هستند که باید از یکدیگر جدا شوند. قطعا ما با موضوع کودکان زباله گرد مقابله خواهیم کرد و در حال حاضر نیز تعداد آنها کاهش پیدا کرده اما در حوزه کودکان کار گستردگی بسیاری وجود دارد و این کار فراتر از شهرداری تهران است.


انتهای پیام/4161


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته