دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1394 - 10:41

رژیم صهیونیستی مدعی بمباران مناطقی از سوریه شد

تارنمای صهیونیستی «تایمز اسراییل» ادعا کرد چهارشنبه طی چهار حمله نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی میان لبنان و سوریه ۱۳ نفر جان باختند.
کد خبر : 52203

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این تارنما به نقل از تارنمای خبری «السوریه نت» وابسته به مخالفان سوری، هشت تن از این افراد را از نیروهای حزب الله لبنان و پنج نفر دیگر را از سربازان سوری دانست.


بر پایه گزارش های تایید نشده، ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.


این تارنما نوشت: پس از چندین ساعت پروازهای شناسایی روی منطقه، هواپیماهای اسراییلی ناگهان دو حمله به مواضع نیروهای مشترک اسد و حزب‌الله صورت دادند. حمله سوم بی‌درنگ انجام شد. هواپیماهای اسراییلی حمله چهارم را دقایقی بعد به مواضع حزب‌الله در قلمون غربی انجام دادند.


در این گزارش گفته شد حال چهار تن وخیم است و زخمیان برای مداوا به بیمارستانی محلی انتقال یافتند.


به نوشته تایمز اسراییل، گفته می‌شود رژیم صهیونیستی از اسفند 1391 که جنگ‌های داخلی سوریه آغاز شده است، تاکنون چندین حمله به خاک سوریه صورت داده که در ظاهر برای جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته ایران از مسیر سوریه به حزب‌الله بوده است.


این تارنما نوشت: اورشلیم (رژیم صهیونیستی) هرگز مستقیما اجرای این حملات را به عهده نگرفته اما هشدار داده است به گروه تروریستی مستقر در لبنان اجازه نخواهد داد تسلیحات پیشرفته «سرنوشت ساز» به دست بیاورد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


با این همه، رژیم صهیونیستی ارتش و نیروهای مردمی سوریه را هدف حمله‌های خود قرار می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته