دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1399 - 09:37
در فرهنگ‌سرای امید؛

مراسم رونمایی از کتاب «حدیث حاضر غایب» برگزار می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «حدیث حاضر غایب» نوشته محسن صیفی‌کار در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود.
کد خبر : 517416
photo6003389382817592232.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس آئین رونمایی کتاب «حدیث حاضر غایب» با حضور نویسنده اثر محسن صیفی‌کار  و جعفر مظاهری روایتگر کتاب و جمعی از اهالی فرهنگ  برگزار می‌گردد. 


صیفی‌کار کتاب را دارای ۴۰ فصل یا منزل عنوان کرده و گفته است: جعفر مظاهری در نقش راوی در منزل نخست از اولین دیدار و آشنایی با سردار همدانی روایت می‌کند و سپس از دور و نزدیک رزم و مدیریت جهادی و فرماندهی شهید را تا پایان جنگ و سپس نگرش و عملکرد جهادی او را پس از جنگ در سمت‌های مختلف استانی و کشوری به نمایش می‌گذارد.صیفی‌کار فصول آخر کتاب را با موضوع حضور مستشاری شهید همدانی در سوریه عنوان کرده و افزود: فصل آخر این کتاب به شیوه شهادت سردار همدانی در سوریه می‌پردازد.


وی کتاب حدیث حاضر غایب را روایت جامع و صحیحی از رزم و مدیریت شهید همدانی دانسته و تصریح کرد: برای تدوین محتوای این اثر ۸۰ ساعت مصاحبه انجام‌شده است که به گشت‌های برون‌مرزی در کردستان عراق، فرمانده میدانی در مهار فتنه ۸۸، حضور مستشاری مؤثر در سوریه و جبهه مقاومت، حضور در کنگو به‌عنوان وابسته نظامی و بیان فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و ... اشاره می‌کند.


صیفی‌کار که تاکنون آثاری چون «ده متری چشمان کمین» و «آیینه تر از آب»، «تبسم نسیم»، «هم‌کیش موج»، «گنج‌نامه»، «از متن سرخ»، «رقص خاک‌ریز»، «آن شب قدر» از وی به چاپ رسیده است درباره هدف از ماهیت فعالیت در تاریخ شفاهی را تدوین دقیق رویدادهای تاریخی در دفاع مقدس، همراه با جزئیات و جلوگیری از انحرافات و اشتباهات تاریخی اعلام کرد.


لازم به ذکر است حمید حسام نویسنده گرانقدر معاصر که قلم روان و اثرگذارش از او چهره‌ای ماندگار ساخته است و همچنین خانواده سردار رشید اسلام شهید همدانی از مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود. 


آیین رونمایی از کتاب «حدیث حاضر غایب» روز شنبه 5 مهرماه 1399 از ساعت 16 در سالن آمفی تئاتر خیام فرهنگسرای امید برگزار می‌شود. 


 علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توانند برای حضور در این برنامه به نشانی؛ خیابان 17شهریور شمالی؛ بالاتر از میدان شهدا؛ خیابان خشکبارچی؛ بوستان خیام مراجعه کنند. 


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته