دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1399 - 10:22
مرادی عنوان كرد؛

توسعه اجتماعی دانشگاه چه شاخص‌‌‌هایی دارد؟

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با اشاره به شاخص‌های توسعه اجتماعی گفت: آگاهی، اعتماد و انسجام اركان اصلی توسعه اجتماعی در دانشگاه محسوب می‌شوند.
کد خبر : 507559
_MG_9016.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بجنورد، محسن مرادی در جمع استادان هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اظهار كرد: جوامع علمی به‌ویژه دانشگاه‌ها باید عمدتاً در پیشانی توسعه یک منطقه حركت كنند؛ به عبارتی محور توسعه علمی یک منطقه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی هستند كه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این امر رسالت مهمی برعهده دارد.


وی اضافه كرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی با وجود اینکه اقدامات مؤثر و بسیار ارزشمندی انجام داده است؛ اما با توجه به ظرفیت‌های موجود باید در حوزه‌های گوناگون پویاتری داشته باشد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: محور توسعه امروز بر توسعه اجتماعی استوار است و در این مسیر، دانشگاه‌ها نقش اساسی و رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.


مرادی با اشاره به شاخص‌های توسعه اجتماعی بیان کرد: آگاهی، اعتماد و انسجام اجتماعی اركان اصلی توسعه اجتماعی در دانشگاه محسوب می‌شوند.


انسجام اجتماعی در دانشگاه به چه معناست؟


وی یادآور شد: آگاهی اجتماعی به این معناست كه از حق و حقوق یكدیگر آگاه باشیم و در عین واقف بودن به حقوق دیگران وظایف خود را نیز به‌درستی بشناسیم كه این شاخص مهم، جامعه را به سمت ایجاد منشور حقوق شهروندی سوق می‌دهد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با اشاره به شاخص دوم توسعه اجتماعی متذکر شد: اعتماد اجتماعی شاخص دوم توسعه اجتماعی است؛ یعنی افرادی كه در یک اجتماع مانند دانشگاه فعالیت می‌كنند براساس كنش و واكنش‌ها حد و حدود اعتماد به هم را بدانند كه این اعتماد سرمنشأ توسعه اجتماعی است.


مرادی با بیان اینکه انسجام اجتماعی به این معناست كه رفتارهای ما مقابل پدیده‌های اجتماعی منطقی و یكسان باشد، مطرح کرد: كاهش تعداد جمعیت دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی از پدیده‌هایی است که با آن مواجه هستیم و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای جذب دانشجو اهتمام ویژه داریم.


وی متذکر شد: چنانچه كمیت دانشجویی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد، فعالیت‌های گوناگون دانشگاه در زمینه‌های گوناگون نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و توسعه‌ مورد انتظار از دانشگاه محقق نمی‌شود.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته