دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد

تحصیل 770 دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: اکنون تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه 770 نفر است که از این تعداد 408 نفر دانشجوی دختر و 362 نفر دانشجوی پسر هستند.
کد خبر : 43110

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشریح فعالیت‌ها و عملکرد ستاد شاهد و ایثارگر این دانشگاه اظهار کرد: بدون شک جامعه اسلامی استقلال و آزادی خویش را مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگرانی می‌داند که عزیزترین نعمت خداوند یعنی جانشان را در طبق اخلاص نهادند تا ما اکنون در آسایش و امنیت باشیم.


وی تاکید کرد: در این راستا حفظ و حراست از آثار و پیام شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی همه‌جانبه به امور این عزیزان از بزرگترین ارزش‌های اسلامی است. دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز افتخار دارد خدمتگزار سرمایه‌های گرانقدر و صاحبان اصلی انقلاب باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: ستاد شاهد و امور ایثارگران این دانشگاه با 16 عضو رسمی و با هدف رسیدگی همه‌جانبه به امور آموزشی، فرهنگی و رفاهی یادگاران معزز شهدا و ایثارگران و با تشکیل جلسات مختلف تشکیل شده است.


ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد شهرکرد با 16 عضو رسمی و با هدف رسیدگی همه‌جانبه به امور آموزشی، فرهنگی و رفاهی یادگاران معزز شهدا و ایثارگران و با تشکیل جلسات مختلف تشکیل شده است

قاسمی تصریح کرد: شناسایی استادان، کارکنان و دانشجویان نخبه و ایثارگر و ارائه خدمات به آنان، تنظیم و تدوین برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت مقام شهیدان و ایثارگران، نظارت و ارزیابی وضعیت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی جامعه هدف و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات دانشجویان، ایجاد بانک اطلاعات جامع از وضعیت آموزشی–فرهنگی رفاهی فرزندان شاهد و تشکیل کمیته‌های اجرایی و هسته‌های علمی پژوهشی دانشجویان شاهد به معاون پژوهشی دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد از جمله مهمترین وظایف ستاد شاهد در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد است.


رئیس واحد شهرکرد گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، شهریه فرزندان و همسران شهید، جانبازان 25 درصدبه بالا و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر فرزندان آنان رایگان است. همچنین هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برای ارج نهادن به مقام شامخ خانواده‌های جانباز زیر 25 درصد، در نیم‌سال‌های گذشته تخفیف شهریه برای دانشجویان اعطا کردند.


وی گفت: کانون فرهنگی ایثار در راستای انسجام‌بخشی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان با محوریت ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری، افزایش سطح فرهنگی، مذهبی دانشجویان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای مشارکت دانشجویان راه‌اندازی شده است.


رئیس واحد شهرکرد خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویت بنیه علمی با هماهنگی معاونت پژوهشی و دبیران هسته‌های علمی، برگزاری جلسات ستاد شاهد، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس، قم– جمکران و اردوهای درون استانی، برگزاری زیارت عاشورا در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه، غبارروبی قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه به مناسبت‌های مختلف، برگزاری نخستین دوره مسابقات شفاهی قران کریم ویژه دانشجویان شاهد، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و قدردانی از استادان، کارمندان و دانشجویان جانباز در سالروز فتح خرمشهر از جمله فعالیت‌های این ستاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته