دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهید محمود کاوه:

‌هیچگاه نخواهیم گذاشت خون شهیدانمان هدر رود

شهید محمود کاوه در 11 شهریور 1365 در عملیات کربلای 2 به‌شهادت رسید. او در وصیت‌نامه خود گفت: ‌هیچگاه نخواهیم گذاشت خون شهیدانمان هدر رود.
کد خبر : 413596
37434.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، دوران دفاع مقدس مقطعی از تاریخ بود که راه آسمان به‌روی زمین‌یان گشوده شد و آنان که فرصت را غنیمت شمردند توانستند راه صدساله را یک شبه طی کنند. آنان شهادت را برگزیدند و خداوند نیز آنان را لایق شهادت دید و به بهای جان‌شیرین‌ بهشت را سرای ابدی‌شان قرار داد. شهدا چه خوب برگزیدند راهی را که به جاودانگی ختم می‌شود آنان به‌خوبی می‌دانستند اگر شهید نشوند بالاخره می‌میرند و با شهادت است که جاودانه می‌‌شوند. یکی از این شهدا شهید محمود کاوه است که امروز 11 شهریور سالگرد شهادت اوست.


شهید محمود کاوه در سال 1340 در مشهد و در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متولد شد. پدرش که از کسبه متعهد به شمار می‌رود، در دوران ستمشاهی و اختناق، با علما و روحانیون مبارز، از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و شهیدان هاشمی‌نژاد ارتباط داشت؛ وی که برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قائل بود، محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه، او را با مکتب اهل بیت(ع) و تعالیم انسان‌ساز اسلام آشنا کرد. 


آرزوی قلبی پدر شهید کاوه به هنگام تولد محمود این بود که خداوند فرزندش را در رده صالحان و پیروان واقعی مکتب اسلام قرار دهد، محمود با علاقه قلبی و تشویق پدر، وارد حوزه علمیه شد و همزمان، تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز ادامه داد.


با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، او که جوانی با نشاط، فعال و مذهبی بود، با شرکت در محافل درس مساجد جوادالائمه و امام حسن مجتبی(ع) که در آن زمان از مراکز تجمع نیروهای مبارز در مشهد مقدس بود، از هدایت‌ها و تعالیم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بهره‌های فراوانی برد. وی ره توشه‌های همین تعالیم را با خود به محیط دبیرستان و میان دانش‌آموزان منتقل می‌کرد، تا آنجا که در دبیرستان، به عنوان محور مبارزه شناخته شد. شهید کاوه با علاقه وافر به پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) فعالانه در راهپیمایی‌ها و درگیری‌های زمان انقلاب، شرکت می‌کرد. 


11 شهریورماه 1365 روح این سردار شجاع اسلام و سرباز وارسته حضرت بقیة الله الاعظم (عج) در عملیات کربلای2 بر بلندای قله 2519 حاج عمران به پرواز درآمد و دل صخره و کوه، یاد و خاطره شجاعت‌های بی‌نظیر او را در خود ثبت کرد.


ویژگی‌های درخشنده شهید کاوه در تمام مدت خدمتش و در تصدی مسئولیت‌های مختلف، درسی بزرگی برای جوانان است. آنان می‌توانند با الگو قرار دادن شهید کاوه به سجایای اخلاقی والایی دست پیدا کنند و خود را برای دفاع از حریم اسلام و ارزش‌های متعالی آن همواره مهیا و آماده سازند.


گفتنی است؛ شهید محمود کاوه در بخشی از وصیتنامه خود نوشته است؛ دشمن باید بداند و این تجربه را كسب كرده باشد كه هر توطئه‌ای را كه علیه انقلاب طرح‌ریزی كند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر عزیز، آن را خنثی خواهد كرد. آینده جنگ هم كاملاً روشن است كه پیروزی نصیب رزمندگان اسلام خواهد شد و هیچگاه ما نخواهیم گذاشت كه خون شهیدانمان هدر رود. 


انتهای پیام/4072/۴۱۰۰/


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته