دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 05:00
تلگرام ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند؛

ابهام جامعه جهانی درباره «گرام» افزایش یافته است/ ضرر 1.7 میلیارد دلاری در انتظار تلگرام

اگر تا اکتبر ارز دیجیتال گرامی راه‌اندازی نشود، تلگرام سرمایه‌گذاری 1.7 میلیارد دلاری را از دست می‌دهد.
کد خبر : 412901
dims (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ازآنجایی‌که مقصر رمزنگاری فیس‌بوک با چالش‌های قانونی روبه‌رو است‌، یک بستر اجتماعی دیگر برای راه‌اندازی ارز دیجیتال در حال آماده شدن است.


طبق گزارشی در «نیویورک‌تایمز»، تلگرام در نظر دارد تا دو ماه دیگر سکه خود را به نام «گرام» عرضه کند. ارز رایجی که مدتی شایعه شده است، با ساختاری غیرمتمرکز شبیه به بیت‌کوین کار خواهد کرد. ظاهراً این سکه‌ها در یک کیف پول دیجیتال گرام ذخیره می‌شوند که تلگرام قصد دارد تا آن را  به 200 میلیون کاربر جهانی خود ارائه کند.


تا سال 2018 حدود 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای این کار انجام‌گرفته است. در اسناد حقوقی که توسط تایمز منتشر شده است، تلگرام به سرمایه‌گذاران خود قول داده که گرام را تا 31 اکتبر تحویل می‌دهد و یا پول آن‌ها را پس خواهد داد، بنابراین این شرکت در برابر مهلتی کوتاه و تعهدی سخت قرار دارد که اگر تا اکتبر راه‌اندازی نشود، سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری را از دست می‌دهد.


این شرکت همواره در هاله‌ای از ابهام کارکرده و با توجه به برنامه‌هایی که دارد برای بهره‌برداری از گرام همانند بیت کوین می‌تواند برای فرار از مقررات از آن استفاده کند.


ماهیت تلگرام لایه‌ای از پیچیدگی را نیز به این فرآیند اضافه می‌کند. این نرم‌افزار به کاربران امکان ارسال پیام‌های رمزگذاری شده بین تلفن‌های همراه را می‌دهد و همین امر باعث شده تا این امر نزد برخی دولت‌ها غیرمجاز باشد. با توجه به برنامه‌های خود برای بهره‌برداری از «گرام» مانند بیت کوین که می‌تواند جلوی مقررات را راحت‌تر سد کند، به‌احتمال‌زیاد در صورت برخورداری از مهلت راه‌اندازی، تحت نظارت دقیق قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته