دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 07:43
اسلامی شدن دانشگاه‌ها/49

سیاست‌های آموزش علوم دینی در نظام آموزش عالی باید به صورت مستمر بررسی شود

بررسی مستمر سیاست‌های آموزش علوم دینی در نظام آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.
کد خبر : 403494
110.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به یکی از مؤلفه‌های دانشجو از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


در شماره قبلی گفته شد که تقویت ایمان و تزکیه نفس دانشجویان یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


اگر اعتقادات دانشجویان تقویت شود، موجب رشد و به تعالی رسیدن آنان می‌شود. وقتی دانشجو به تکمل برسد جامعه اسلامی به پویایی لازم می‌رسد و شاهد تمدن نوین اسلامی خواهیم بود. اسلامی شدن دانشگاه‌ها زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند.


در این شماره به یکی دیگر از مؤلفه‌های دانشجو از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. بررسی مستمر سیاست‌های آموزش علوم دینی در نظام آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


باید از طریق کمیته هماهنگی آموزشهای دینی، سیاست‌های علوم دینی را بازنگری کرد. آموزش دینی برای دانشجویان یکی از موضوع‌های مهمی است که توسط مسئولان مربوطه باید به طور جدی پیگیری شد.


توسعه معرفت و علم دینی دانشجویان موجب می‌شود که مدیران آینده نظام افرادی تحصیلکرده و متدین باشند. سیاست‌های آموزش دینی برای دانشجویان باید به درستی تبیین و یاد داده شود.


 


 


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته