دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1398 - 06:22
اسلامی شدن دانشگاه‌ها/46

برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش و آموزش عالی باید با هم هماهنگ باشد

هماهنگی میان برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش و آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.
کد خبر : 402269
41.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به یکی از مؤلفه‌های دانشجو از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


در شماره قبلی گفته شد که به‌روزرسانی و تقویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی قبل از دانشگاه یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


برنامه‌های تربیتی و دینی دانش‌آموزان قبل از رفتن به دانشگاه باید اصلاح شود. اگر این اتفاق بیفتد، دانش‌آموز وقتی به دانشگاه می‌رود تا حدود زیادی از ارزش‌های انسانی و اسلامی برخوردار است و می‌تواند با یادگیری مسائل بیشتری در دانشگاه به پختگی خوبی در زمینه مسائل اعتقادی برسد.


در این شماره به یکی دیگر از مؤلفه‌های دانشجو از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. هماهنگی میان برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش و آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


باید برای هماهنگی بین دستگاه‌های تربیتی کشور همدلی و هم‌زبانی به وجود بیاید. اگر کتاب دین و زندگی دانش‌آموز دبیرستانی به سمت مسائل اعتقادی روز جامعه سوق پیدا کند، خیلی خوب است چرا که وقتی این دانش‌آموز به دانشگاه می‌رود با داشتن اعتقادات قوی، فریب جریان‌های منحرف را که در دانشگاه کمین کرده‌اند نمی‌خورد.


دانشجو صرفاً با پاس کردن چند واحد دروس معارف، نمی‌تواند به عمق معرفتی برسد و باید در کنار دروس دانشگاهی خود به مباحث کاربردی علم دینی روز زیر نظر اساتید مجرب بپردازد. اگر هماهنگی در برنامه‌های دینی نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی وجود داشته باشد افراد مؤمن و متعهدی به جامعه تحویل داده می‌شود.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته