دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 07:22
بادامچیان در گفتگو با آنا:

مجلس یازدهم مانند مجلسی که عدم‌کفایت بنی‌صدر را تصویب کرد مهم است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس یازدهم مانند مجلسی که عدم کفایت بنی‌صدر وابسته به استکبار را صادر کرد دارای اهمیت است.
کد خبر : 398672

اسدالله بادامچیان در حاشیه گرامیداشت پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در خصوص ارزیابی انتخابات پیش‌روی مجلس اظهار کرد: انتخابات مجلس یازدهم منطبق با گام دوم انقلاب اسلامی باید باشد.


وی در تشریح گفته خود افزود: گام دوم به معنای حرف دوم نیست به این معنا که باید مجلسی در شان نظام جمهوری اسلامی که تنظیم‌کننده قوانین مفید برای حل مشکلات جامعه است، شکل بگیرد.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: مجلس آینده باید قوانینی دقیقاً بر مبنای ارزش‌های اسلامی و انقلاب ارائه دهد تا اهدافی که در منشور انقلاب اسلامی آمده است تحقق یابد و برآورنده خواست مردم در این خصوص باشد.


بادامچیان با ذکر مقدمه فوق، مجلس یازدهم را پارلمانی ویژه توصیف کرد و یادآور شد: اهمیت مجلس یازدهم مانند مجالس اول و دوم است به همان صورت که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم به واسطه مجلس، خط اصیل امام را در مقابل دیگر خطوط انحرافی و نفاق مانند بنی‌صدر پیش ببریم.


وی عنوان کرد: آن مجلس توانست قوانین زیرمجموعه قانون فرادست اساسی را شکل دهد بسیاری از مشکلات را از میان بردارد و حتی عدم کفایت بنی‌صدر وابسته به استکبار را تصویب کرد بنابر این گام دوم انقلاب برای پیشرفت کشور، توسعه و عبور از مشکلات باید سرلوحه مجلس یازدهم باشد.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم برای اینکه متناسب با گام دوم انقلاب باشد، شیوه‌های گذشته چندان قابل قبول نیست و باید شیوه‌های جدیدی را پیش گرفت که در این خصوص شورای محترم نگهبان لازم است توجه بیشتری نسبت به حفظ ارزش‌ها داشته باشد و مخصوصاً مراقبت از تاثیرگذاری پول و هزینه‌های آنچنانی را که یکی از مشکلات انتخاب نمایندگان سالم است در دستور کار داشته باشد.


بادامچیان همچنین خواستار قاطعیت و قدرت برخورد شورای نگهبان در قبال کسانی شد که می‌خواهند با پول، سهم‌بندی، قدرت و تبلیغات نامشروع وارد مجلس شوند و این مسئله را در مسیر تشکیل مجلسی هم‌تراز با گام دوم انقلاب حائز اهمیت دانست.


وی در خصوص گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی هم خاطرنشان کرد: مطلوب است تا تشکل‌های سیاسی انقلابی منسجم وارد عرصه انقلاب شده و کسانی که قصد نامزد شدن در انتخابات را دارند، نامزدی آنها به عنوان هوس نمایندگی نباشد و به خاطر نمایندگی مردم باشد و اگر فردی را بهتر از خودشان شناختند، خودشان را بر کاندیدای اصلح ترجیح ندهند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی آموزه‌های دینی را در خصوص اهمیت حضور کاندیدای اصلح در انتخابات مورد اشاره قرار داد و به حدیثی از رسول اکرم (ص) استناد کرد که حضرت می‌فرمایند: هر کس خودش را بین مسلمین جلو بیاندازد در صورتی که اصلح و ارجح از او وجود دارد، خائن به خدا، پیامبر، ائمه اطهار و مردم است.


بادامچیان تشریح کرد: به تبع آن کسی که می‌خواهد نامزد نمایندگی مجلس در انتخابات آتی باشد باید به این اصل مهم توجه کرده و اگر کسی را با صلاحیت‌تر از خود دید، او را ارجح بداند.


وی تصریح کرد: گروه‌های سیاسی هم که می‌خواهند خود را برای انتخابات آماده کنند لازم است این نکات را مورد توجه قرار داده و از سهم‌خواهی و سهم‌گیری بپرهیزند و ملت هم با هوشیاری کسانی را به نمایندگی خود در مجلس انتخاب کنند که بتوانند مجلس یازدهم را به مجلسی برای برآوردن آرمان و اهداف انقلاب و حل مشکلات به همراه پیشرفت و رشد آینده نظام تبدیل کنند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از مردم خواست تا تحت تاثیر تبلیغات انتخاباتی قرار نگرفته و ضمن بهره‌مندی از تجربیات اگر دوره گذشته به طور مثال در تهران افرادی را انتخاب کردند که به جای کار برای مردم، جیب خود را پر کرده  و مقاصد جناحی را دنبال کردند، در این دوره از این تجربه درس بگیرند.


بادامچیان متذکر شد: بی‌تردید ولی امر هم در رای مردم دخالت نمی‌کند و اگر امروز مشکلاتی را شاهد هستیم به دلیل رای خود مردم است که ولی‌فقیه نیز در آن دخالت نمی‌کند، پس این بار اگر پشیمان شده‌اند لازم است تا انتخابی درست داشته باشند.


انتهای پیام/۴۱۲۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته