دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 23:11
عراقچی:

آمریکا امنیت منطقه را هدف گرفته است

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با سیدعباس عراقچی دیدار و درباره برجام و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
کد خبر : 398353
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، ماریل دوسارنز رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه که در صدر یک هیئت پارلمانی به ایران سفر کرده است، با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله برجام و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.


معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار کرد: جنگ اقتصادی که آمریکا علیه مردم ایران آغاز کرده، امنیت و ثبات تمامی منطقه را مورد هدف قرار داده و باعث تنش در منطقه شده است. برجام تنها تجربه موفق دیپلماسی برای حل مشکلات از طریق مذاکره در منطقه پرآشوب غرب آسیا است و آمریکا با خروج خود از این توافق، دیپلماسی و چندجانبه گرایی را به خطر انداخته و این تجربه را در معرض شکست قرار داده است.


دوسارنز رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فرانسه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه برجام یک پیشرفت و‌ موفقیت دیپلماتیک به شمار می‌رود تصریح کرد: حفظ برجام اهمیت زیادی دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق به کار گیریم. وی همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه بر ضرورت گفتگو با ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید نمود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته