دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه علی شدن چیست؟

شاید همه سؤال کنند که چگونه می‌توان همچون حضرت علی (ع) شد؟ باید دانست که علی شدن به این نیست که در شناسنامه ما و ثبت‌احوال، ناممان را علی بگذارند.
کد خبر : 383885
1396032515174153011154914.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شب‌های قدر، شب‌های بسیار عزیزی است که باید از آن به‌درستی و به‌خوبی استفاده کنیم، این شب‌ها باید علی گونه باشیم و علی‌وار زندگی کنیم.


شاید همه سؤال کنند که چگونه می‌توان همچون حضرت علی (ع) شد؟ باید دانست که علی شدن به این نیست که در شناسنامه ما و ثبت‌احوال، ناممان را علی بگذارند، این‌ها امور عاریه هستند و ذاتی نیستند، برتری‌جویی ندارند که بخواهیم به آن فخر بفروشیم.


حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح در این‌باره گفت: علی بودن به انتخاب نیست، تحقق علی شدن، دو راه بیشتر ندارد، یکی عبودیت و بندگی، دومی انتخاب و انتصاب خداست. انتخاب و انتصاب خدا هم از راه عبودیت و بندگی باید بگذارد، اسم علی درباره کسی تحقق دارد که در بندگی و کسب فضایل از همه برتر بوده، با بندگی و کارهای خوب اسما و صفات الهی محقق می‌شود.


این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: تحقق تام اسم علی، رزق و روزی همه نیست، رزق و روزی کسی است که در اسما و صفات الهی و خدایی مظهر تام الهی است و در عبودیت و فضایل انسانی از همه گوی سبقت را ربوده باشد.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته