دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس رسانه عنوان کرد:

لزوم راه‌اندازی پایگاه‌های خبری تخصصی در کشور

یک کارشناس رسانه با مثبت ارزیابی کردن راه‌اندازی اولین خبرگزاری تخصصی حقوقی کشور گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های خبری تخصصی در کشور امری ضروری است.
کد خبر : 383520
99.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شامگاه چهارشنبه(یکم خرداد 98) با حضور برخی از مقامات لشکری،کشوری و البته برخی از اعضای کانون وکلا و حقوقدانان برجسته کشور از اولین خبرگزاری تخصصی حقوقی کشور رونمایی شد.


محمدسعید کاویانی در این مراسم به منابع گسترده در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر منابع طبیعی و مسائل محیط زیستی جزء 10 کشور برتر و از نظر مخازن معدنی جزء 20 کشور دنیا محسوب می‌شود، از طرفی در بحث جاذبه‌های گردشگری نیز کشور ما رتبه پنجم در دنیا را دارد اما با همه منابع، امکانات و ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، امروزه ایران جزء کشورهای ثروتمند محسوب نمی‌شود چراکه درحال حاضر الگوی تولید ثروت در دنیا تغییر کرده است.


وی ادامه داد: برای مثال در سال گذشته درآمد حاصل از فروش گوشی‌های آیفون دو برابر فروش نفت ایران بوده است، لذا بحث ما این است که اگر به‌طور ویژه به سرمایه‌های انسانی توجه کنیم، در این صورت به نتایج مفید و مثبتی در همه زمینه‌های دست پیدا خواهیم کرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 210 هزار نفر شهید شدند و جالب اینکه 86 درصد شهدا بین 14 تا 29 سال سن داشتند، لذا از ابتدای انقلاب تا به امروز هرکجا که به جوانان توجه کرده و در کارهای مختلف از این ظرفیت استفاده کردیم، پیروز شدیم.


کاویانی با بیان اینکه امروزه حال جوانان ما مناسب نیست، اظهار کرد: امروزه مشکلاتی نظیر بیکاری، مسکن، ازدواج و عدم اطمینان از امنیت شغلی جوانان را رنج می‌دهد و دولت اگر می‌خواهد در همه زمینه‌ها به نتیجه برسد باید مشکلات جوانان را حل کند تا بتواند از ظرفیت مفید آنها برای اعتلای کشور استفاده کند.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تغییر مدل جنگ خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان مدل جنگ را تغییر داده‌اند و عمده فعالیت آنها در حوزه فرهنگی و اقتصادی است تا از این دو طریق به مردم فشار بیاورند؛ برای مثال امروزه کشور ما در خاورمیانه رتبه اول مصرف لوازم آرایشی را دارد که موضوعی قابل تأمل است.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: موضوعات آموزشی نیز یکی دیگر از مشکلات کشور ما است و وزارت آموزش و پرورش اگر موضوعات آموزشی را بهتر از گذشته انجام دهد، برخی از مشکلات فرهنگی در آینده گریبان جوانان را نخواهد گرفت.


علی محمدی در حاشیه مراسم رونمایی از اولین خبرگزاری تخصصی حقوقی کشور(ایلتنا) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تعدد رسانه‌ها در کشور گفت: معتقدیم که درحال حاضر لزومی ندارد که خبرگزاری جدیدی با رویکرد پوشش اخبار همه حوزه‌ها تأسیس شود، چراکه درحال حاضر حدود هفت خبرگزاری هستند که به‌نوعی برای من نیز شناخته‌شده هستند و بحث اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: موضوعی که درحال حاضر در بحث رسانه می‌تواند مفید باشد، راه‌اندازی خبرگزاری و پایگاه‌های خبری جدید با رویکرد تخصصی است. راه‌اندازی خبرگزاری تخصصی حقوقی از این جهت می‌تواند تأثیرگذار باشد که تمام موضوعات حقوقی را به مردم آموزش دهد تا برای مثال هموطنان با روند بررسی پرونده‌های حقوقی و تحلیل آن در دادگاه‌ها از یک فهم ابتدایی برخوردار باشند.


این کارشناس رسانه اظهار کرد: توصیه ما این است که هر فردی که قصد راه‌اندازی پایگاه خبری جدیدی را دارد، این اقدام را به‌صورت تخصصی دنبال کند و حوزه خاصی را مدنظر قرار داده و پیگیری کند تا نتایج مثبت حاصل شود.


بر اساس این گزارش، اولین خبرگزاری تخصصی حقوقی کشور راه‌اندازی شد تا مسائل حقوقی را به‌طور جدی دنیال کند و قطعاً رسیدگی به موضوعات به‌صورت تخصصی توسط پایگاه‌های خبری می‌تواند بازخورد مثبتی در جامعه داشته باشد.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: وکلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته