دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 09:35
دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین:

تجاوزات صهیونیست‌ها ادامه یابد، تل‌آویو را بمباران می‌کنیم

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد که اگر تجاوزات صهیونیست‌ها ادامه یابد، تل‌آویو از سوی گروه‌های مقاومت بمباران می‌شود.
کد خبر : 379728
essaysimages20190508002428.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «زیاد النخالة» در گفتگو با شبکه «المیادین» گفت: «رژیم اشغالگر قدس با هدف فشار بر مقاومت، غیرنظامیان را در غزه هدف قرار داد ولی آنچه که به دست آمد، افزایش روحیه مقاومت برای آغاز یک درگیری بزرگ‌تر بود که البته بعید نیست رخ دهد».


وی افزود: «توافق ضمنی میان گروه‌های مقاومت فلسطینی وجود دارد که تجاوزات دشمن صهیونیستی را فوری پاسخ دهند. ما با رهبران حماس در قاهره مذاکره کردیم و به یک تصمیم مشترک دست یافتیم تا اتاق عملیات مشترک به تجاوز صهیونیست‌ها پاسخی مناسب بدهد».


دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «ما نمی‌توانیم قبول کنیم که دشمن صهیونیستی مناطقی از غزه که محل سکونت فلسطینیان است را بمباران کند و پاسخی دریافت نکند. اگر درگیری در غزه ادامه یابد، ما نیز ظرف چند ساعت تل‌آویو را بمباران می‌کنیم». 


النخالة گفت:‌ «تظاهرات بازگشت هرگز متوقف نمی‌شود و اسرائیل باید به توافقات خود در قاهره پایبند باشد؛ آنها طبق توافق باید به آتش‌بس پایبند باشند و در صورت وقوع نخستین درگیری، ما نیز پاسخ خواهیم داد. درخواست اصلی ما در مرحله کنونی این است که محاصره غزه باید متوقف شود و تجاوزها و تیراندازی به سوی فلسطینیان در چارچوب تظاهرات بازگشت پایان یابد».


این رهبر ارشد فلسطینی با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به توان مقاومت غزه، در تابستان جنگ رخ دهد، تصریح کرد: «ما در تلاشیم تا نوار غزه را از سلاح پُر کنیم و به مقاومت خود در چارچوب راهبرد ایستادگی ادامه دهیم. مقاومت فلسطین آمادگی دارد در هر زمان و در هر مکانی با همه توان وارد جنگ شود و معتقدیم کل محور مقاومت باید به دفاع از غزه برخیزند».


دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر بخواهند درگیری به راه بیندازند؛ به محض شلیک نخستین گلوله، شهرهای رژیم اشغالگر قدس زیر بمباران مقاومت قرار می‌گیرد.


النخالة با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا روابط میان حماس و جهاد اسلامی را بر هم زند، گفت: «هماهنگی میان جهاد اسلامی و حماس در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد و هیچ اختلافی میان دو طرف نیست. ما در دیداری که در قاهره با رهبران حماس انجام دادیم، در زمینه برنامه آینده آنها برای مقابله با رژیم صهیونیستی و پاسخ به تجاوزات آنها به توافق دست یافتیم».


زیاد النخالة تصریح کرد: «ما همواره با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط هستیم، ولی در درگیری سه روزه غزه هیچ هماهنگی و ارتباطی وجود نداشت؛ ما همچنین با حزب‌الله لبنان در ارتباطیم و دیدارهایی میان رهبران فلسطینی با رهبران مقاومت در لبنان انجام می‌شود و بعد از این مصاحبه نیز قرار است دیداری با آنها انجام دهیم». 


النخالة در پایان گفت: «دولت قطر کمک‌های مالی بسیاری به غزه انجام داد و ما از آنها متشکریم. همچنین از همه کسانی که به ملت فلسطین کمک کردند تشکر می‌کنیم».


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته