دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دعای روز دوم رمضان/

چگونه بفهمیم خدا از ما راضی است

در دعای روز دوم رمضان می‌خوانیم: بار خدایا! در این روز مرا به خشنودی‌هایت نزدیک گردان و از خشم و انتقامت دور کن و بر خواندن آیاتت موفق گردان.
کد خبر : 379459
doarozdovom.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ماه رمضان ماه میهمانی خداست، ماهی که قرآن در آن نازل‌شده است و به همین منظور تأکید می‌کنند که در این ماه قرآن زیاد بخوانید و برخی بزرگان توصیه دارند که حداقل روزی یک جزء از قرآن خوانده شود تا از ثواب این ماه برخوردار شوید.


ازاین‌رو است که در دعای روز دوم ماه رمضان آمده است که از خدا بخواهیم تا ما را به خواندن قرآن موفق بدارد و همچنین از خشم خدا دورمان کند.


در دعای روز دوم رمضان آمده است:  اَللّـهُمَّ قَرِّبْنى فیهِ اِلى مَرْضاتِکَ، وَجَنِّبْنى فیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَنَقِماتِکَ، وَوَفِّقْنى فیهِ لِقِرآئِةِ ایاتِکَ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ: بار خدایا! در این روز مرا به خشنودی‌هایت نزدیک گردان و از خشم و انتقامت دور کن و بر خواندن آیاتت موفق گردان، به مهربانیت ای دلسوزترین مهربانان!


توضیح اجمالی دعا: اینکه در این روز از خدا خواسته‌شده که از ما خشنود باشد، نکته بسیار مهمی است و برای رضایت خداوند از انسان راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما بزرگان دین گفته‌اند اگر می‌خواهید بدانید خدا از شما راضی است باید به دلتان نگاه کنید اگر شما در گوشه‌ای از دلتان از خدا ناراضی باشید، بدانید که خداوند نیز از شما رضایت ندارد. بنابراین تا زمانی که ما از پروردگار راضی نباشیم و شکر ایشان را به‌جا نیاوریم، خداوند نیز از ما راضی نخواهد بود.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته