دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 07:20
خبرنگار پیشکسوت حوزه ادبیات:

کتاب‌های منتشر شده جبهه انقلاب امیدوارکننده است

خبرنگار پیشکسوت حوزه ادبیات و کتاب گفت: مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط جبهه انقلاب روبه‌رو شدم، خیلی امیدوار شدم.
کد خبر : 379163
13960511000305_PhotoL.jpg

میثم رشیدی مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در مورد تولیدات جبهه انقلاب درباره شهدا و دفاع مقدس گفت: وقتی که در محیط نمایشگاه با مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط جبهه انقلاب روبه‌رو شدم، خیلی امیدوار شدم. مخصوصاً چندتا از ناشران مانند کتابستان معرفت، ولایت فتح، شهید کاظمی، انتشارات اسم، اینها به‌طور مشخص توانسته بودند سد مشکلات سال گذشته را پشت سر بگذارند و کتاب‌های خوبی را منتشر کنند.


وی افزود: به لحاظ تعداد عناوین هم، عناوین خوب و قابل توجهی ارائه شد. لذا برای خود من بعضی از عناوین خیلی تازگی داشت و قابل توجه بود اما در کل مشکلات بازار نشر روی قیمت‌ها تأثیر گذاشته بود. البته دوستان خیلی سعی کرده بودند قیمت‌ها را حداقلی بگیرند یا با تخفیف به نحوی باعث شوند که مخاطب بتواند دست به جیب شود برای خرید کتاب.


این خبرنگار پیشکسوت حوزه ادبیات و کتاب بیان کرد: در مجموع وضع تولیدات و عرضه و از آن طرف هم وضع خرید کتاب را به‌رغم همه مشکلات از سال گذشته بهتر می‌دانم و باید بررسی دقیق‌تری کنیم که چرا این‌طوری شده، وضعیت برای خود من هم عجیب است، باید سر فرصت ریشه‌یابی کنیم ببینیم علتش چه بوده اما در مجموع برآورد من این است که بهتر شده است.


رشیدی مهرآبادی عنوان کرد: چندین سال پیش که اولین گام‌های افزایش قیمت کاغذ و خدمات چاپ شروع شد، یک نکته‌ای را رضا امیرخانی به آن اشاره می‌کرد و تنها کسی بود که در آن ایام در میان نویسنده‌ها و متفکران و افراد شاخص جبهه انقلاب آمد و گفت این یک فرصت است و خیلی خوب است. آن موقع همه تعجب کردند. نکته ایشان هم این بود که موقعی که کاغذ و خدمات گران می‌شود، این باعث می‌شود که ناشر کتاب‌های بهتری چاپ کند و کتاب‌های بهتر، وقتی کتاب ارزشمند و ارزنده شود، قاعدتاً مخاطب خودش را هم پیدا می‌کند.


وی با اشاره به ارتقاء کیفیت محتوایی کتاب‌ها تصریح کرد: به نظرم ما به این مرحله رسیدیم که ناشرها در انتخاب کتاب‌هایی که می‌خواهند چاپ کنند، هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنند، در مجموع باعث می‌شود که کتاب‌های خوب تولید شود، مجموعه کتاب‌های خوب مشتریان خودش را دارد.


این خبرنگار پیشکسوت حوزه ادبیات و کتاب درباره محل برگزاری جشنواره کتاب تهران گفت: در مورد مصلی مهم‌ترین معضل پارکینگ ماشین است و به نظرم در شهر آفتاب با اینکه بُعد مسافت هست اما چون مسائل حل شده است و جای بیشتری برای پارک ماشین و خدمات وسایل نقلیه عمومی وجود دارد، این معضل یک مقدار کمتر است.


رشیدی مهرآبادی عنوان کرد: نزدیکی و دم‌دست بودن مکان نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) اتفاقاً باعث می‌شود خیلی‌ها تنبلی کنند و بازدیدشان را مرتب به فردا موکول کنند. و در نهایت زمان کم می‌آورند و قاعدتاً کسی که یکی دو ساعت بیاید نمایشگاه کتاب، بهره خوبی نمی‌تواند ببرد.


وی درباره وضعیت غرفه‌های کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران نیز تشریح کرد: استانداردش خیلی پایین بود، به‌نحوی که من خودم به کودکان و نوجوانان فامیل و دوستان آشنایان واقعاً توصیه نکردم که بیایند. فضا هم از لحاظ دمایی مناسب نبود. یک بخش‌هایی ممکن است امکانات خوبی داشته باشد اما به خاطر محل جانمایی و محل دسترسی‌اش کمتر مورد استقبال مردم و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته