دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 09:25
علی‌اکبر روح‌نواز:

بایکوت رسانه‌های برون‌مرزی نشان‌دهنده عملکرد درست آنهاست

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اقدام اخیر گوگل در مسدودسازی حساب‌های کاربری رسانه‌های برون‌مرزی را نشانگر رویکرد و عملکرد صحیح آن‌ها دانست.
کد خبر : 378748
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علی‌اکبر روح‌نواز متفاوت بودن صدای جمهوری اسلامی در جهان را عامل اصلی بایکوت‌های مکرر آن از سوی ابرقدرت‌های رسانه‌ای توصیف کرد و مسدود کردن رسانه‌های برون‌مرزی را نمودی از موفقیت این رسانه‌ها دانست.


وی ضمن محکوم کردن مسدودسازی حساب کاربری پرس‌تی‌وی و کانال یوتیوب شبکه‌های هیسپان تی وی و پرس‌تی‌وی توسط گوگل گفت: اتفاقی که افتاده با سابقه است و ما نباید خیلی برایمان تعجب‌آور باشد که این موضوع به وقوع پیوسته است؛ چراکه تازگی ندارد و بلکه ادامه‌دار نیز خواهد بود، دلیلش هم این است که ما صدای متفاوت و انقلاب مردمی هستیم که یک پیام مشخصی دارد و طبیعتاً قدرت‌های دنیا آن را برنمی‌تابند و پذیرش این‌که صدای متفاوتی وجود داشته و سراسر دنیا در حال شنیدن پیام آن باشند برایشان سخت است.


روح‌نواز عنوان کرد: این اتفاق اثرات خودش را می‌گذارد، درواقع آن‌ها به‌زعم خودشان می‌خواهند جلوی تأثیر انقلاب و پیام روشنش را بگیرند و این اقدامات را به همین قصد انجام می‌دهند، اقداماتی که کاملاً غیرمنطقی و مغایر با حقوق بشری است که در کنوانسیون‌های بین‌المللی، ادعا می‌کنند و بر آن اصرار دارند اما عملاً خودشان آن را نقض می‌کنند. این‌که یک رسانه را از گوگل حذف کنیم یا حساب توییتری آن را ببندیم، کاملاً غیرقانونی است و دلیلش هم این است که آن‌ها فقط برای اینکه به‌زعم خودشان با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و اجازه ندهند که صدای این انقلاب در دنیا پخش شود، دست به چنین اقداماتی می‌زنند.


سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان افزود: این اقدام تأثیرگذاری رسانه‌ها را بیشتر خواهد کرد و اتفاقاً شاخک‌ها حساس‌تر خواهند شد و آن‌هایی که علاقه‌مند هستند صدای ایران و صدای حقیقت را می‌شنوند، بارها این موضوع به جهانیان ثابت‌شده که غربی‌ها نمی‌خواهند اخبار درست و صحیح گفته شود. این موضوع را که خود آن‌ها هم می‌دانند اما نمی‌خواهند مطرح کنند که رسانه‌های ایرانی سعی می‌کنند حقیقت را بگویند بنابراین تلاش آن‌ها این است که حقیقت و ظلمی که آن‌ها در دنیا بر ملت‌ها روا می‌دارند گفته نشود، ولی قطعاً کسانی که دنبال حقیقت هستند سراغ رسانه‌های جمهوری اسلامی می‌آیند.


وی در پایان گفت: بستن یک رسانه در گوگل یا حساب کاربری یک ایرانی قطعاً نتیجه‌بخش نخواهد بود و اتفاقاً باعث خواهد شد که بیشتر موردتوجه دنیا باشیم، کما اینکه 40 سال این توجه وجود داشته است. هرگاه آن‌ها ما را از هر جهت تحریم کرده‌اند، تنها باعث شده که محدودیت‌ها را به‌عنوان فرصت ببینیم و در حال حاضر هم اتفاقی که افتاده برای ما یک فرصت باید تلقی شود؛ فرصتی که می‌تواند رسانه‌های ما را به دنیا معرفی کند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته