دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 12:32
برهانی‌فر:

پژوهش‌ها باید مسئله محور باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن بازدید از غرفه این دانشگاه در نمایشگاه کتاب گفت: پژوهش و تحقیق باید به سمتی جهت داده شود تا مسئله‌محور باشند.
کد خبر : 377605
photo_2019-04-30_12-26-05.jpg

به گزارش خبرنگار فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد حسن برهانی‌فر ظهر امروز با حضور در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در بازدید خود از مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طرح پایش و جهت‌دهی که در حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، باعث شده است فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های علمی کاربردی در واحد کرج و استان البرز افزایش یابد و اگر بعضی از مشکلات اداری پیش روی این شرکت‌ها حل شود، می‌توانیم شاهد افزایش چندین برابری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های علمی کاربردی باشیم.


وی افزود: با جهت‌دهی که در حوزه پژوهش وجود دارد، طرح‌هایی که قبلاً تبدیل به کاغذ می‌شدند و در کتابخانه‌ها خاک می‌خوردند تبدیل به راهکار عملی خواهند شد و به سمتی حرکت خواهیم کرد که به تعبیر دکتر طهرانچی بتوانیم مسئله‌ای از مسائل کشور را حل کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: پژوهش و تحقیق باید به سمتی جهت داده شود تا مسئله‌محور بوده و مشکلات کشور را حل کند. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرج نیز در چند حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند. به‌طورمثال کیت استخراج دی‌ان‌ای پیش از این می‌بایست وارد می‌شد اما با کار پژوهشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کیت تشخیص و استخراج دی‌ان‌ای ساخته شد.


وی ادامه داد: الان مشکلی که وجود دارد، تولید انبوه محصول و روانه شدن آن به بازار است تا واحدهای دیگر نیز بتوانند از محصولی که تولید داخلی و ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است استفاده کنند.


برهانی‌فر در پایان سخنان خود گفت: در حوزه فلزات گرانبها نیز اگر حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، واحدهای استان البرز می‌توانند در این حوزه، تولید محصولات ازشمندی داشته و حتی موجب ارز‌آوری شوند.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته