دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 06:16
قربانی‌زاده در گفتگو با آنا:

تهدیدهای مناطق سیل‌زده با تدابیر علمی به فرصت تبدیل می‌شود

عضو هیئت علمی مهندسی آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: وقتی که ظرفیت منطقه برای شکل‌گیری سیلاب‌های بزرگ مساعد است، این تهدید را باید به فرصت تبدیل کرد.
کد خبر : 375623
BS0K0453.jpg

حسین قربانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در حوزه مهندسی آب گفت: با توجه به اینکه واحد شوشتر در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور قطب مهندسی آب بوده و تنها دانشکده مصوب علوم آب با گرایش‌های متفاوت، در این واحد دانشگاهی فعالیت می‌کند که می‌توانیم از دیدگاه‌های مختلف بحث مهندسی آب استفاده کنیم.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ادامه داد: از دیدگاه هیدرولیک، هیدرولوژی، کیفیت آب و بحث‌های مرتبط با آبخیزداری طرح‌های تفصیلی متناسب با منطقه در نظر خواهیم گرفت و برای اینکه بتوانیم در شرایط مشابه، سیلاب‌هایی حتی بزرگ‌تر از این را مستهلک کنیم باید مباحث مرتبط با مدیریت پایدار منابع آب مورد اهتمام بیشتری قرار بگیرند.


مسئول کارگروه مهندسی آب قرارگاه مستقر در منطقه شعیبیه درباره تبدیل تهدیدهای منطقه به فرصت‌ها اظهار کرد: وقتی که ظرفیت منطقه برای شکل‌گیری سیلاب‌های بزرگ مساعد است، این تهدید را باید به فرصت تبدیل کرد.


وی در پایان با اشاره به مثالی درباره تبدیل تهدید به فرصت خاطرنشان کرد: برای مثال احیای تالاب‌ها برای تغذیه آب‌های زیرزمینی بسیار تأثیرگذار است؛ پس نه‌تنها می‌شود این سیلاب را کنترل کرد، بلکه می‌توان استفاده بهینه نیز از آن داشت و قسمتی از معضلات و مشکلات را هم برطرف کرد.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته