دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1398 - 06:40
پورمحمدی خبر داد:

فعالیت مستمر گروه‌های دامپزشکی و جامعه‌شناسی واحد شوشتر در شعیبیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: گروه‌های دامپزشکی و جامعه‌شناسی این واحد در بخش سیل‌زده شعیبیه شهرستان شوشتر در حال خدمات‌رسانی هستند.
کد خبر : 373736

محمدحسین پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اقدامات واحد شوشتر در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: آشپزخانه دانشگاه آزاد اسلامی روزانه حدود 15 هزار پرس غذا را در قالب 5 هزار پرس صبحانه، 5 هزار نهار و 5 هزار پرس شام در سه نوبت، با همکاری موکب حضرت رقیه(س) به بخش سیل‌زده شعیبیه شهرستان شوشتر طبخ و توزیع می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ادامه داد: واحد شوشتر در همان ابتدای شروع بحران‌های سیل در منطقه مقر و مکانی برای استقرار استان‌های معین بود که به کمک سیل‌زدگان آمد. حدود 60 نفر نیرو در دو شیفت 30 نفره برای انجام امور طبخ غذا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر مستقر شدند.


وی با اشاره به رسالت‌های علمی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:  حدود پنج استاد به‌همراه 10 دانشجوی دکتری دام‌پزشکی ترم آخر واحد شوشتر در روستاهای بخش شعیبیه مشغول خدمات‌رسانی در دو زمینه واکسیناسیون و انجام درمان دام‌های کوچک و بزرگ هستند که تاکنون حدود چهار روستا پوشش داده شده است.


پورمحمدی تصریح کرد: اساتید گروه علوم آب، ژئوتکنیک و نقشه‌برداری واحد شوشتر از همان ابتدا که سیل وارد شعیبیه شد، در محل‌هایی که انفجار اتفاق افتاد و منجر به مهار کردن آب شد، نقش مؤثری داشتند . با توجه به ورود دیرهنگام فرمانداری و بخشداری، در رابطه با جایگذاری کمپ‌ها و مهار سیل توسط سیل‌بندها با نظر متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر اظهار کرد: استادان واحد شوشتر اکنون نیز در حال مطالعه کردن روی محل‌ بریدگی سیل‌بندها هستند و درحال آماده‌سازی نقشه‌ها و مشخصاتی هستند که برای پاکسازی و ترمیم سیل‌بندها مورد نیاز قرار خواهد گرفت.


وی در پایان خاطرنشان کرد: استادان گروه جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی‌ وارد کمپ‌ها و محل استقرار سیل‌زدگان می‌شوند و با انجام مشاوره، به آسیب‌شناسی بخش شعیبیه می‌پردازند.


انتهای پیام/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته