دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 17:51
نجفی‌خوشرودی تشریح کرد:

ارسال یادداشت وزارت خارجه به سفارت سوئیس در پی تهدید امنیتی سپاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ظریف از ارسال یادداشت به سفارت سوئیس در تهران به دلیل اظهارات اخیر آمریکا درباره سپاه پاسداران خبر داد.
کد خبر : 371889

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی نجفی‌خوشرودی در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نشست مذکور با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد و طی آن آخرین تحولات سیاست خارجی و برنامه‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.


نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر امور خارجه با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام را محکوم و تأکید کرد: چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند. گرچه جمهوری اسلامی ایران دنبال تنش نبوده و نیست؛ اما چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد، جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام متقابل می‌کند.


وی با اشاره به اینکه از اقدامات وزارت امور خارجه در این زمینه ارسال یادداشت به سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) است، گفت: ظریف با انتقاد از بیانیه اخیر گروه هفت، آن را نقض برجام از سوی کشورهای طرف توافقنامه که عضو این گروه هستند، دانست.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اهتمام به تقویت دیپلماسی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت روابط با همسایگان، اقدامات بازدارنده آمریکا در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سیل‌زدگان ایران، تروریسم اقتصادی آمریکا، نقش رژیم صهیونیستی، آخرین وضعیت اجرای INSTEX، طرح مجلس برای تروریستی خواندن نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در صورت اقدام آمریکا علیه سپاه و غیره از دیگر موارد مطرح از سوی وزیر امور خارجه و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه بود.


انتهای پیام/4034/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته