دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 10:28
معاون دانشگاه امام خمینی(ره):

تمدن نوین باید بر اساس معیارها و هنجارهای اسلامی ساخته شود

معاون امور بین‌المللی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: برای ساختن تمدن نوین اسلامی باید ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی تعریف و تعیین شود.
کد خبر : 365027
Picture 4348.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ساوه، روح‌الله بیات روز گذشته در نخستین همایش ملی با نام«گفتمان‌سازی اقتصاد در چارچوب‌های آینده‌پژوهی و تمدن نوین اسلامی» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه برگزار شد، گفت:‌ برای ساختن تمدن نوین اسلامی، باید مدینه فاضله و آرمان‌شهر اقتصادی و اجتماعی در تمدن نوین اسلامی به‌درستی و با دقت و شفافیت با توجه به معیارها، ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی تعریف و تعیین شود، آنگاه همه نیروها برای ساختن آن به‌کار گرفته شود.


وی درباره تاریخچه مفهوم آرمان‌شهر و جایگاه آن در آینده‌پژوهی اظهار کرد: این مفهوم ریشه‌ای تاریخی و کهن در اندیشه‌ها دارد؛ چنانکه در یونان باستان افلاطون مفهوم مدینه فاضله را مطرح کرد که همان مفهوم آرمان‌شهر است.


معاون امور بین‌المللی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین افزود: آرمان‌شهر در قرن معاصر در قالب دولت رفاه مطرح شد و شکل گرفت که به‌عنوان یک مدینه فاضله نقدهای اساسی بر آن وارد است.


بیات با تأکید بر منابع انسانی و اهمیت آن در تمدن‌سازی تصریح کرد: پرورش نیروی خلاق یکی از پیشران‌های تحقق آرمان‌شهر اقتصادی و اجتماعی در تمدن نوین اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه هدف از برگزاری این همایش را ترویج گفتگو و نزدیک‌کردن افکار مختلف در محیط‌های دانشگاهی که از جمله رسالت‌های واقعی دانشگاه در حوزه پژوهش است و نیز به‌روز کردن اطلاعات دانشجویان دانست.


جواد نیکوکار گفت: تصمیم دانشگاه بر این است که این همایش ملی به صورت سالانه با کیفیت و کمیت مطلوب‌تری برگزار شود و جامعه دانشگاهی کشور از آثار و برکات آن بهره‌مند شوند.


به گزارش آنا،‌ نخستین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در مدیریت، روانشناسی و علوم تربیتی به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه برگزار و بالغ‌بر ۱۶۵ مقاله از سراسر کشور دریافت شد که 90 مقاله و 22 مقاله به‌صورت ارائه و پوستر برگزیده و معرفی شدند.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته