دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1397 - 10:20
از سوی مؤسسه خانه كتاب؛

نکوداشت محمد رمضانی برگزار می‌شود

مؤسسه خانه کتاب یادمانی را برای مرحوم محمد رمضانی از پیشگامان تأسیس مؤسسه‌های نشر کتاب و از واقفان کتاب برگزار می‌کند.
کد خبر : 360865
2010.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از مؤسسه خانه كتاب، یادمان مرحوم محمد رمضانی دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در سرای كتاب مؤسسه خانه كتاب برگزار می‌شود.


مرحوم حاج محمد رمضانی یكی از اهداكنندگان مهم كتابخانه مسجد اعظم آیت‌الله بروجردی است. آن مرحوم حدود 40 هزار جلد كتاب چاپی و بیش از 3 هزار جلد كتاب خطی به كتابخانه مسجد اعظم اهدا كرده است. ایشان در سال ۱۳۰۲ شمسی «كتابخانه شرق » را تأسیس می‌كند و پنج سال پس از آن تغییر نام می‌دهد و با عنوان «كلاله خاور» با سرمایه شخصی به منظور نشر كتاب آغاز‌به‌كار می‌كند.


با وجودی كه ابتدا با مشكلات و موانع بسیاری روبه‌رو می‌شود، اما توانست بیش از 700 جلد كتاب چاپ كند. مرحوم رمضانی مدیریت سه مجله مهم را از سال ۱۳۰۲ تا ۱۳۱۱ شمسی به عهده داشت كه هر كدام در نوع خود دارای اهمیت بسزایی هستند. حاج محمد رمضانی در حاشیه كار انتشاراتی و مطبوعاتی به جمع‌آوری مجموعه ارزشمندی از اسناد، نشریات ادواری و كتب چاپی و كتب خطی نیز پرداخته است.


آیین یادمان مرحوم محمد رمضانی دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۵:۳۰ در سرای كتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاك۱۰۸۰، طبقه منهای دو برگزار می‌شود.


 انتهای پیام/4072/4104/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته