دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 11:39
رسولی خبر داد:

کسری 18 درصدی بودجه شهرداری در سه‌ماهه پاییز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کسری 18 درصدی بودجه شهرداری در سه‌ماهه سوم سال‌جاری گفت: ۸۲ درصد مصرف شهرداری تهران از جنس هزینه‌های جاری است.
کد خبر : 358446
social-10685111-0.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن رسولی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران اظهار کرد: در برش عملکردی سه ماهه مهر، آبان و آذر، شهرداری موظف بوده نسبت به تأمین منابع در سقف 43 هزار و573  میلیارد ریال اقدام و تعادل میان منابع و مصارف خود را برقرار کند و این در حالی است که در این سه ماهه شهرداری توانسته ۸۲ درصد این منابع مالی را تحصیل کند که این رقم معادل 35 هزار و 924 میلیارد ریال است.


وی با بیان اینکه در این مدت شهرداری با ۱۸ درصد کسری بودجه مواجه بوده است، افزود: شهرداری تهران مبلغ 23 هزار و 486 میلیارد ریال هزینه در سه ماه مهر و آبان و آذر منظور کرده و از کل منابع حاصله ۶۵ درصد هزینه‌ها ثبت شده که ثبت این میزان مصارف بیانگر فاصله زمانی در نحوه ثبت رویدادهای مالی شهرداری است.


خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با وجودی که فاصله نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده ولی عدم ثبت ۳۵ درصدی هزینه‌ها در دفاتر مالی بیانگر عدم رفع نقایص ثبت این رویداد مالی است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: درآمدهای مصوب سه‌ماهه مبلغ 20 هزار و 688 میلیارد ریال است ولی با توجه به مصوبه شورا ما با کسری عملکرد 5 هزار و 728 میلیارد ریال (معادل 28 درصد) در این بخش مواجهیم.


رسولی تصریح کرد: شهرداری برای جبران این کسری می‌بایست 5 هزار و 728 میلیارد ریال را در ماه‌های آتی مازاد بر تکلیف جذب کند. 


عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: درآمد حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای بیشتر مربوط به عوارض تغییر کاربری، واگذاری مازاد تراکم مجاز، خرید و فروش اموال و املاک شهرداری بوده و مصوبه این سه‌ماهه مبلغ 18 هزار و 633 میلیارد ریال است و این در حالی است که در عملکرد شهرداری شاهد ۲۴ درصد کسری عملکرد هستیم و شهرداری برای جبران آن می‌بایست 4 هزار و 481 میلیارد ریال را در ماه‌های آتی مازاد جذب کند.


رسولی با بیان اینکه در بخش درآمد حاصل از تملک دارایی‌های مالی در سه ماهه پاییز شهرداری تهران مبلغ 6 هزار و 809 میلیارد ریال معادل 19 درصد از درآمد خود را از این محل تأمین کرده است، اظهار کرد: شهرداری تهران مکلف به تأمین 4 هزار و 248 میلیارد ریال از این محل بوده است.


وی در خصوص عملکرد حساب هزینه سه ماهه پاییز ۹۷ گفت: عملکرد حساب مصارف سه ماهه مصوب، مبلغ 39 هزار و 609 میلیارد ریال بوده است و بر اساس رویدادهای مالی ثبت شده در دفاتر مالی شهرداری تهران در این بخش کسری عملکردی ۴۰ درصدی را نسبت به بودجه مصرفی دارد و عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است در حالی که شهرداری مکلف به هزینه 17 هزار و 121 میلیارد ریال یعنی معادل 43 درصد منابع در این محل بوده است.


خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با کل محور رقم مصارف هزینه‌ای شهرداری تهران نیز گفت: رقم کل مصارف هزینه‌ای مبلغ 18 هزار و 210 میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که ما شاهد عملکرد 19 هزار و 345 میلیارد ریال در سه ماه مهر و آبان و آذر هستیم، به عبارت دیگر ۸۲ درصد کل مصارف شهرداری تهران از جنس هزینه‌های جاری بوده است.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته