دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 10:32

تبریک ترامپ به رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا

رئیس جمهور آمریکا با هشدار به شهروندان این کشور درباره سفر به ونزوئلا، از تماس تلفنی خود با رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و تبریک به وی خبر داد.
کد خبر : 356921
7.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهور قانونی ونزوئلا به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و قطع درآمدهای نفتی قصد دارد با مخالفان مذاکره کند.


رئیس جمهور آمریکا با هشدار به شهروندان این کشور درباره سفر به ونزوئلا، افزود: «خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده از سوی دادگاه عالی ونزوئلا با اتهاماتی مواجه شده است و انتطار می‌رود امروز اعتراضات بیشتری در این کشور برگزار شود».


ترامپ در پیام مداخله‌جویانه‌اش نوشت: «امروز با رئیس‌ جمهور موقت ونزوئلا، خوان گوایدو صحبت کردم تا اقدام تاریخی وی را در برعهده گرفتن ریاست‌ جمهوری تبریک بگویم و بر حمایت آمریکا از مبارزه ونزوئلا برای احیای دموکراسی‌ تأکید کنم».


ترامپ در توئیتی دیگر از آشوب‌ها در ونزوئلا حمایت کرد و نوشت: «امروز ونزوئلا صحنه اعتراضات عظیم علیه مادورو بود. مبارزه برای دموکراسی آغاز شده است».


وی در ادامه توئیت‌های خود گریزی به اوضاع سوریه زد و گفت:‌ «هنگامی که من رئیس جمهور شدم، داعش در سوریه فعالیت و تحرکات زیادی داشت. از آن زمان پیشرفت فوق‌العاده‌ای به‌ویژه در پنج هفته گذشته رخ داده است. خلافت (گروه تروریستی داعش) به‌زودی پایان خواهد یافت و این در حالی‌است که دو سال پیش این موضوع غیرقابل تصور بود».


ترامپ درباره اوضاع افغانستان تصریح کرد: «مذاکرات صلح افغانستان پس از 18 سال وقفه ادامه یافته است. درگیری‌ها همچنان ادامه دارد، اما مردم افغانستان در میانه این جنگ پایان‌ناپذیر خواهان صلح هستند. آیا ما به‌زودی شاهد پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات خواهیم بود»؟


رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه آمریکا در بهترین دوران خود از نظر رابطه با کره شمالی قرار دارد، گفت: «زمان درباره آنچه در رابطه ما با کره شمالی اتفاق افتاده است، قضاوت خواهد کرد. در پایان دولت قبلی روابط با این کشور وحشتناک و ممکن بود اتفاق زیادی رخ دهد. درحال حاضر ماجرا کاملاً فرق کرده است و من مشتاقانه منتظر دیدن کیم‌جونگ‌اون رهبر کره شمالی هستم. پیشرفت بزرگی درحال رخ دادن است».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته