دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 10:12

دخالت معاون ترامپ در امور داخلی ونزوئلا

معاون رئیس جمهور آمریکا از ادامه ناآرامی در ونزوئلا حمایت کرد.
کد خبر : 354631
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «نیویورک‌تایمز»، مایک پنس با اشاره به راهپیمایی مخالفان نیکلاس مادورو در ونزوئلا، اظهار کرد: آمریکا در کنار معترضان خواهد ایستاد.


وی در اقدامی که دخالت در امور کشوری مستقل محسوب می‌شود، گفت: خوان گوادیو رهبر مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا در مسیر درستی که به نفع کشورش است گام برمی‌دارد.


معاون رئیس جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی که به زبان اسپانیایی ارسال شد افزود: من حامل سلام دونالد ترامپ به تمامی کسانی هستم که در ونزوئلا فریاد آزادی سر می‌دهند.


پنس با تکرار ادعاهای واهی، نیکلاس مادورو را دیکتاتوری خطاب کرد که مخالفانش را زندانی می‌کند و تاکنون در هیچ انتخابات آزادی پیروز نشده است. این در حالی است که رئیس جمهور ونزوئلا به‌تازگی با پیروزی در انتخابات به‌عنوان رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد.


مخالفان مادورو برای روز جاری یک راهپیمایی بزرگ ضد دولتی ترتیب داده‌اند. آمریکا از دوران هوگو چاوز رئیس جمهور سابق (فقید) ونزوئلا تلاش کرده است با دخالت در امور این کشور، زمام امور را در اختیار بگیرد.


پارلمان ونزوئلا که در اختیار اپوزیسیون این کشور است، به‌تازگی خواستار عزل مادورو شده است.


خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش خبر داد که رئیس‌جمهوری ونزوئلا تأکید کرد طی چند ساعت آینده، تدابیر جدیدی مربوط به بازنگری در روابط کاراکاس و واشنگتن را اعلام خواهد کرد.


اظهارات مادورو در واکنش به سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا است.


انتهای پیام/4106/4093/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته