دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 10:00
رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

کاهش جرائم خشن در تهران طی دو سال گذشته

رئیس پلیس پایتخت از کاهش جرائم خشن در تهران طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: با افرادی که امنیت مردم را خدشه‌دار می‌کنند به‌شدت برخورد می‌کنیم.
کد خبر : 346394
568.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی پلیس پایتخت، سردار حسین رحیمی در دیدار با استاندار تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در پلیس پایتخت گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با رویکرد جامعه‌محوری و مردم‌داری در طول دو سال گذشته تلاش کرده در گام نخست بر اساس نیازهای جامعه در سطح تهران به‌عنوان ام‌القرای جمهوری اسلامی که همه اقدامات در آن الگوی کشوری است، حرکت کند و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که جرائم خشن طی دو سال اخیر در تهران کاهش چشمگیری داشته است و از طرفی جرائم سازمان‌یافته در تهران وجود ندارد.


وی افزود: پلیس پایتخت ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات انتظامی و پلیسی مطلوب به اقشار جامعه و تکریم ارباب رجوع را با محوریت رعایت حقوق شهروندی حتی رعایت حقوق متهمین در دستور کار خود قرار داده است.


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس آنجا که باید با اقتدار و قدرت با مجرمین و متخلفین برخورد کند حتماً این کار را انجام می‌دهد افزود: در پلیس راهنمایی و رانندگی اجرای طرح طاهر برای برخورد با متخلفان راهنمایی و رانندگی در حال اجراست و خودروهای فاقد پلاک، دودزا و خودروهایی که بدون مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند و رانندگانی که با رفتار نامتعارف در معرض برخورد قانونی هستند در حال اجراست. 


وی با اشاره به اجرای طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: در این طرح کلانتری‌ها مکلف شده‌اند تا حوزه خود را از مجرمین، قانون‌شکنان، متخلفان و خرده‌فروشان مواد مخدر پاکسازی کنند که این اقدام ابتکار جدیدی در پلیس پایتخت است. 


رحیمی به اقدام پلیس اطلاعات و امنیت در برخورد با اراذل و اوباش در پایتخت اشاره کرد و افزود: اراذل و اوباشی که تفرجگاه‌ها را پاتوق خود قرار دادند و ایجاد مزاحمت می‌کنند در چند پارک مورد هدف این طرح هستند و حتی در باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها نیز این طرح اجرا می‌شود. 


رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در بخش اماکن نیز پلیس پایتخت تلاش می‌کند خدمتگزار خوبی برای بازاریان،کسبه و اصناف باشد و فضایی ایجاد کند تا کسب و کار و تجارت در همه بخش‌های مرتبط با صنوف و تجار به‌راحتی انجام شود. 


به گفته سردار رحیمی، در حوزه پلیس آگاهی طرح برخورد با سارقان و مجرمان حرفه‌ای جرائم باندی و سازمان‌یافته به‌طور جدی در دستور کار است و تلاش می‌کنیم به سراغ عناصر و عوامل اصلی جرم برویم. 


وی با تأکید بر اینکه پلیس فتا و جرائم سایبری با اجرای طرح‌های مختلف روزانه صدها پرونده کلاهبرداری و مسائل اخلاقی را رصد و پیگیری می‌کند گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز همزمان با قاچاقچیان عمده و خرده‌فروشان مواد مخدر به وضعیت معتادان متجاهر نیز رسیدگی می‌کند.


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس تهران با همه توان در کنار استانداری تهران بحث امنیت را دنبال خواهد کرد افزود: در دو سال گذشته بیشترین میزان کاهش جرائم خشن در تهران را شاهد بودیم.


رحیمی در پایان به ضرورت ایجاد ۴۰ کلانتری در استان تهران نیز اشاره کرد و افزود: ۱۷ پرونده بزرگ اقتصادی در تهران طی کمتر از دو سال در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت و تلاش می‌کنیم وضعیت مطلوبی را برای مردم فراهم کنیم.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته