دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1397 - 12:14
صالحی خبر داد:

عرضه بیش از 9 هزار محصول در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه بیش از 9هزار محصول توسط 350 شرکت در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی خبر داد.
کد خبر : 346177
IMG15173356.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیمان صالحی در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از روز سوم تا ششم دی ماه هم‌زمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران و در سالن‌های خلیج فارس و میلاد برگزار می‌شود.


وی افزود: 350 شرکت در این نمایشگاه حضور داشته و بیش از 9 هزار محصول ارائه می‌شود. این نمایشگاه تاکنون باعث پایدارسازی و ایجاد اشتغال برای 7 هزار نفر شده است که عمده آنها افراد تحصیل‌کرده هستند.


معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به حجم فروش شرکت‌ها در دوره‌های قبل برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: در پنج دوره قبلی 380 میلیارد تومان با اهرم شدن 140 میلیارد تومان یارانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد فروش در نمایشگاه بودیم و تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز از دوره اول که فقط 120 شرکت بود، به 350 شرکت رسیده است. همچنین در دوره اول تنها یک هزار و 400 محصول وجود داشت که درحال‌حاضر به 9 هزار محصول رسیده است.


وی به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت بخشی از هزینه مراکز علمی و پژوهشی دولتی براساس سطح‌بندی محصولات انجام شده است که به‌این‌ترتیب محصولات سطح اول بین 40 تا 50 درصد سوبسید، محصولات سطح دوم 25 درصد، محصولات سطح سوم 10 درصد و محصولات سطح چهارم بدون حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.


صالحی اضافه کرد: همچنین تسهیلات لیزینگ هشت تا 10 درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی و از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود. برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت و ارائه تخفیف مناسب به خریداران که مشمول حمایت نمی‌شوند هم 15 میلیارد تومان تسهیلات با وام کم‌کارمزد توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.


معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: چهار درصد از محصولات این نمایشگاه سطح یک، 20 درصد سطح دو، 40 درصد سطح سه و 36 درصد سطح چهار هستند و در مجموع در سال گذشته 52 میلیارد تومان قراردادهای منعقد شده نهایی شدند.


انتهای پیام/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته