دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بزرگداشت شهید همدانی در قم برگزار می‌شود

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان، مراسم سومین سالگرد شهید حاج حسین همدانی را در قم برگزار می‌کند.
کد خبر : 342854

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم سومین سالگرد شهید حاج حسین همدانی با حضور علما، طلاب، روحانیان، مدیران، استادان و جمعی دیگر از مسئولان در قم برگزار می‌شود.


قرار است، هفته آینده مجلس یادمان شهید سرافراز سردار شهید همدانی از سوی طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان در قم برگزار شود.


شهید همدانی ازجمله شخصیت‌های محبوب است که در دوران دفاع مقدس و در دوران مبارزه ستم‌شاهی خوش درخشید.


وی ازجمله شهدای سرافرازی است که از دست نیروهای ستم‌شاهی مجروح شد هم در جبهه حق علیه باطل از عمال حزب بعث در دفاع مقدس مجروح شد و هم توسط منافقان بارها نقشه ترور او را کشیدند و در فتنه 1388 بدن او را منافقان و مزدوران داخلی مجروح کردند و نهایتاً این سرباز سرافراز اسلام در دفاع از حریم اهل‌بیت سالار شهیدان مدافع حرم گشت.


سردار حسین همدانی در ۲۴ آذر ۱۳۲۹  متولد شد و از اعضا و بنیان‌گذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در دوران هشت سال دفاع مقدس شرکت داشت.
وی در ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه حین مشاوره نیروهای ارتش سوریه درنبرد علیه نیروهای داعش به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی هم‌چنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه کرمانشاه بود و بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین همدان شد. هم‌چنین جانشین قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بوده است.



انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته