دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 15:45
نعمت احمدی در گفت‌و‌گو با آنا:

اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه راهی برای آشتی مردم با مطبوعات است/ عصر طلایی مطبوعات در ایران سال‌هاست که تمام شده

یک حقوقدان با بیان اینکه یکسری از افراد به صورت مقطعی برای تبلیغات انتخاباتی از روزنامه‌ها استفاده می‌کنند، گفت: روزنامه دیگر در سبد فرهنگی مردم جایگاهی ندارد و رئیس قوه قضاییه این را می‌دانند که اگر برخوردی هم با مطبوعات صورت بگیرد عملا همین تعداد مطبوعات هم از فعالیت باز می‌مانند.
کد خبر : 33328

نعمت احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه در رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی تا جای ممکن سختگیری نشود، اظهار کرد: هم‌اکنون رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های کاغذی کم‌کم دارند جای خود را به رسانه‌های مجازی می‌دهند. در حال حاضر هرکس می‌تواند با هر اسمی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای خود یک فضای رسانه‌ای بدون محدودیت ایجاد کند.


وی افزود: رئیس قوه قضاییه متوجه این دوگانگی جریان شده است. ایشان روند رو به افول مطبوعات را مشاهده کرده‌اند و می‌دانند اگر برخوردی هم با مطبوعات صورت بگیرد عملا همین تعداد مطبوعات هم از فعالیت باز می‌مانند.


این حقوقدان با بیان اینکه ما هم‌اکنون دچار یک بحران مطبوعاتی هستیم، اضافه کرد: عصر طلایی مطبوعات در ایران سال‌هاست که تمام شده است. آقای لاریجانی متوجه شده‌اند که تیراژ روزنامه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه روزنامه دیگر در سبد فرهنگی مردم جایگاهی ندارد، عنوان کرد: روزنامه در واقع توسط افرادی که سنی از آنها گذشته و یا ادارات، خریداری می‌شود. امروز جوانان به فضای مجازی پناه برده‌اند، فضایی که کنترل ناپذیر است و بدون اینکه وحشتی از تعقیب و دستگاه قضایی وجود داشته باشد افراد بدون مسئولیت هر آنچه که دوست دارند را در این فضا منتشر می‌کنند.


احمدی ادامه داد: در واقع رئیس دستگاه قضا با این صحبت خواسته‌اند به مطبوعات کمی اطمینان خاطر دهند و الفت و آشتی را بین مردم و مطبوعات به وجود آورند. آن روزهایی که مطبوعات قلع و قمع می‌شدند باید پیش‌بینی این روزها را می‌کردیم که یک روزی مردم قهر مطبوعاتی می‌کنند. کیوسک‌های روزنامه فروشی در حال حاضر بیشترین درآمد خود را از طریق فروش اقلام خوراکی به دست می‌آورند. متاسفانه روزنامه‌ها در پایان ساعت روز به علت فروش نرفتن مرجوعی می‌شوند.


این حقوقدان با بیان اینکه از میزان تقاضای روزنامه متوجه می‌شویم که دیگر همچون گذشته افراد به دنبال روزنامه نیستند، گفت: یکسری از افراد به صورت مقطعی برای تبلیغات انتخاباتی از روزنامه‌ها استفاده می‌کنند و شاید این صحبت‌های رئیس قوه قضاییه راهی برای آشتی مردم با مطبوعات باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته