دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1397 - 09:26
نجفی:

70 محصول در اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 70 محصول در حوزه تجهیزات پزشکی در اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود.
کد خبر : 331831

پیام نجفی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 70 محصول تجهیزات پزشکی شناسایی و ارزیابی شده است تا در اولین فن‌بازار تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی حاضر شوند همچنین در این نمایشگاه 15 صندوق سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر غرفه دارند.


وی در ادامه افزود: فن‌بازار دانشگاه آزاد روز شنبه 17 آذر شروع‌شده و تا 19 آذر در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش‌بنیان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد داشت.


مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی محصولات خوبی دارند و در مراکز رشد نیز نمونه‌های اولیه بسیاری ساخته‌شده‌اند و یکی از مشکلات محصولات دانش‌بنیان تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان است.


نجفی تصریح کرد: البته مشکل تکمیل زنجیره تجاری‌سازی و ارتباط سرمایه‌گذاران در کشور فراگیر است؛ تکمیل و تقویت زنجیره تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و رساندن ایده‌ها به بازار بسیار ضروری است.


وی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی فن‌بازاری را تدارک دیده‌است تا فرصتی برای ارائه محصولات دانش‌بنیان دانشجویان به سرمایه‌گذاران فراهم شود؛ این فن‌بازارها به‌صورت متوالی در موضوعات تخصصی برگزار خواهد شد تا در هر یک از آن‌ها محصولات یک حوزه ارائه شود.


مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: فن‌بازار اخیر برای ارائه محصولات و تجهیزات بهداشت و درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اجرا خواهد شد و در این فن‌بازار سرمایه‌گذاران و صندوق‌های خطرپذیر و شتاب‌دهنده‌ها در یک نمایشگاه با صاحبان محصولات دانش‌بنیان در کنار هم حاضر خواهند شد تا بتوانند ارتباطات موردنیاز را ایجاد کنند.


نجفی درباره ویژگی‌های اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد بیان کرد: در اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد پیوند سرمایه‌گذار و دانش فنی برقرار می‌شود و محصولات ارائه‌شده در این فن‌بازار از 30 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و 18 استان انتخاب‌شده‌اند.


این مقام مسئول عنوان کرد: نمایندگانی از سایر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران نیز در اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته و وزارت بهداشت نیز در زمینه ارائه مجوز به محصولات ارائه‌شده همکاری خواهد کرد.


وی اعلام کرد: فن‌بازار امکان مناسبی برای حضور واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب سرمایه‌گذار و همچنین حضور سرمایه‌گذاران برای شناسایی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان است.


مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و سازمان‌هایی که در کار تولید و خرید تجهیزات پزشکی با حضور در این نمایشگاه فرصت ارتباط با آخرین دستاوردهای پژوهشگران کشور را خواهند داشت.


انتهای پیام/ 4115 / 4107/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته