دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه‌های بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم (ع) اعلام شد

 برنامه‌های مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) در بارگاه ملكوتی ایشان از ٢٠ آذر آغاز می‌شود.
کد خبر : 330927

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني (ع)، ويژه‌برنامه شب ولادت حضرت سيدالكريم (ع) سه‌شنبه ٢٠ آذر با آیین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم (ع) همراه با جمع‌خوانی خدام آستان مقدس از ساعت 16:15 در صحن اصلی آستان مقدس آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی، قرائت زيارت‌نامه توسط احمد زين‌ العابدين‌فرد، مديحه‌سرايی با نوای محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ شهر ری ادامه می‌یابد.


در روز ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه 21 آذر نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم گرامیداشت روز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری و مدیحه‌سرایی امیر نعیمی در شبستان امام خمینی (ره) برپا می‌شود.


در همین روز و به مناسبت سالروز ولادت حضرت سیدالکریم (ع)، جشن کودکان نوباوگان حسینی (ع) از ساعت 15 ویژه کودکان 4 تا 10 سال با اجرای برنامه‌های متنوع کودکانه، تواشیح، مسابقه و نمایش عروسکی در تالار شیخ صدوق (ره) برگزار خواهد شد.


مراسم پرفيض دعای كميل پنجشنبه ٢٢ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفيعی و مديحه‌سرايی توسط مرتضی طاهری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ شهر ری، بخش دیگری از برنامه‌های این روز است.


همچنين مراسم دعای ندبه جمعه ٢٣ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفيعی و مديحه سرايی سيد مهدی ميرداماد ساعت ٦:٣٠ صبح در مصلای بزرگ شهر ری برگزار خواهد شد.


گفتنی است، حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و از راویان حدیث است. نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد. شیخ صدوق، مجموعه روایات ایشان را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است. عبدالعظیم حسنی، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) را درک کرده است. نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی (ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت. حرم حضرت عبدالعظیم واقع در شهر ری، زیارتگاه شیعیان است و در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین (ع) دانسته شده است.


ایشان از نوادگان پيشوای دوم شيعيان، در چهارم ربيع الثاني ١٧٣ هجری قمری در مدينه متولد شد و در پانزدهم شوال ٢٥٢ هجری قمری در شهر ری وفات يافت.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته