دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 13:04
رئیس شورای شهر:

محدوده طرح ترافیک تهران گسترش می‌یابد

رئیس شورای شهر تهران گفت: با حذف طرح زوج و فرد، محدوده طرح ترافیک افزایش می‌یابد و متقاضیان ورود به طرح باید هزینه آن را در سامانه «تهران من» واریز کنند.
کد خبر : 330681
محسن+هاشمی+رفسنجانی+رییس+شورای+اسلامی+شهر+تهران.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی ظهر امروز در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طولانی شدن جلسه امروز که به مراسم تحلیف شهردار جدید تهران و سخنرانی سردار یزدی به‌مناسبت هفته بسیج اختصاص یافت، باعث شد فعالیت شورا کمی عقب افتاده و به‌همین دلیل وقت جلسه تمدید شد.


وی با بیان اینکه جلسه امروز به بررسی اصلاحیه مربوط به عوارض حفظ و گسترش فضای سبز پرداخت، اذعان کرد: کلیات این اصلاحیه به تصویب رسید و پیشنهادات اعضا در خصوص جزئیات آن به‌رأی گذاشته شد و در نهایت سه پیشنهاد باقی ماند که در جلسه بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


رئیس شورای شهر تهران با بیان این مطلب که نرخ‌ها چندان افزایشی نداشته و آخرین نرخ مربوط به سال 94 بود، گفت: در گذشته جریمه 600 هزار تومان بود که نشان می‌دهد افزایش 80 هزار تومانی حتی از تورم امسال هم کمتر است و این اصلاحیه از سال 98 لازم‌الاجرا خواهد بود.


هاشمی رفسنجانی درخصوص برنامه سوم توسعه شهری نیز گفت: این برنامه توسط آقایان میرزایی و افشانی به شورای شهر آمد و پس از ارائه پیشنهاداتی برای بازآرایی، به معاونت برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری فرستاده شد و پس از دریافت نسخه بازآرایی، برنامه به کمیسیون برنامه و بودجه فرستاده شده و پس از طرح در کمیسیون تلفیق در صحن شورا مطرح خواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه آقای حناچی قبلاً در شهرداری بوده‌اند و در جریان برنامه سوم هستند، گفت: ما نسبت به بررسی و اعمال نظر ایشان تأکید کرده‌ایم.


رئیس شورای شهر تهران در خصوص حذف طرح زوج و فرد در سال آینده اذعان کرد: قرار است محدوده دائمی طرح به محدوده کنونی زوج و فرد گسترش یابد و افرادی که قصد ورود به این محدوده‌های اول و دوم را دارند، می‌باید با پرداخت مبالغی در سامانه تهران من، مجوز ورود را دریافت کنند.


هاشمی در پایان در خصوص فعالیت برخی از بازنشستگان به‌عنوان مشاور در شهرداری اظهار کرد: بندی در قانون وجود دارد که اجازه می‌دهد تا 59 ساعت از تجربه بازنشستگان استفاده شود ولی این افراد نمی‌توانند به‌عنوان عضو موظف فعالیت داشته باشند.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته