دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1397 - 09:11
اراکی در گفتگو با آنا:

توطئه دشمن علیه ایران در کنفرانس وحدت شکست خورد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کنفرانس وحدت بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد و این به‌نوعی اعلام شکست توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی است.
کد خبر : 329360

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی دوشنبه‌شب در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با قرائت بیانیه پایانی از سوی «اسامه حمدون»، از رهبران ارشد مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به کار خود پایان داد. 


شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تأکید کردند آرمان فلسطین موضوع محوری و عادلانه‌ امت اسلامی است و نخستین دشمن جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی است، لذا باید همه تلاش‌ها برای مقابله با این رژیم غاصب همسو شود. آنها همچنین بر لزوم وحدت میان مسلمانان، پایان دادن به نزاع‌های داخلی و منطقه‌ای به‌وسیله تشخیص دشمن و نیز عبور از اختلافات و تمرکز بر نقاط مشترک تأکید کردند.


شرکت‌کنندگان از رهبر، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، به‌دلیل پایداری و مواضع ثابتشان در قبال آرمان‌های عادلانه که در رأس آن آرمان فلسطین قرار دارد قدردانی و تشکر کرده و محاصره آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کردند. همچنین از جامعه بین‌المللی خواستند که به این فشارهای ظالمانه تن در ندهند.


آیت‌الله «محسن اراکی»، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: «در چند روز گذشته شخصیت‌های اثرگذار و نخبگان فرهنگی و دینی از شرق و غرب جهان اسلام برای احیای وحدت که یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، گرد هم جمع شدند. این نشان می‌دهد که الحمدلله شاهد آن هستیم انقلاب، توصیه‌ها، پیام‌ها و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) نه تنها در داخل جمهوری اسلامی، بلکه در حال عملیاتی شدن در سراسر کشورهای اسلامی است.»


وی افزود: «ما از استقبال و رهنمودهای تاریخی و حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی که افق‌های روشنی را در مسیر وحدت مسلمانان گشودند و آنها را به ایجاد نهضتی برای رویارویی با چالش‌ها و حمایت از آرمان فلسطین و برپایی تمدن نوین اسلامی فراخواندند، تشکر می‌کنیم. همچنین از سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) که در مراسم تجدید بیعت شخصیت‌های کشورهای اسلامی حضور داشتند تشکر می‌کنیم. این نشان داد که ما به آرمان‌های امام خمینی(ره) پایبندیم و برای عملی کردن آرمان‌های ایشان آمادگی داریم».


آیت‌الله اراکی تصریح کرد: «به یاری خدا سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سال جاری بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد و این به‌نوعی اعلام شکست توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است. همه شرکت‌کنندگان با حضورشان در جلسات، کمیسیون‌ها و با پیشنهادهایشان اثبات کردند محور مقاومت با قوت به‌کار خود ادامه می‌دهد و پیشنهادهایی که مطرح شده، برای تحقق پیروزی نهایی جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی راهگشاست».


انتهای پیام/4106/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مصطفی انثاری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
۰
داشتن وحدت نیاز کشورهای اسلامی
هلدینگ شایسته