دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 11:29

بیانیه پایانی کنفرانس وحدت: صهیونیست‌ها دشمن اول جهان اسلام هستند

بیانیه پایانی سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی تأکید دارد: آرمان فلسطین موضوع محوری امت اسلامی بوده و نخستین دشمن جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی است.
کد خبر : 329290
AG8I1397.jpg

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «اسامه حمدون»، از رهبران ارشد مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شب گذشته بیانیه پایانی سی‌ودومین کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی را در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما قرائت کرد.


در این بیانیه آمده است: «به‌ حول وقوه الهی سی ودومین کنفرانس وحدت اسلامی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم و نوه ایشان امام جعفر صادق علیه السلام از دوم لغایت پنجم آذر مصادف با 16 لغایت 18 ربیع‌الاول 1440 هجری قمری باعنوان قدس محور وحدت امت با حضور بیش از 900 شخصیت دینی، فکری و سیاسی از سراسر جهان برگزار شد».


طبق این بیانیه، شرکت‌کنندگان در کنفرانس توفیق دیدار با رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را داشتند و از رهنمودهای تاریخی و حکیمانه ایشان که افق‌های روشنی را در مسیر وحدت مسلمانان گشود و آنها را به ایجاد نهضتی برای رویارویی با چالش‌ها و حمایت از آرمان فلسطین و برپایی تمدن نوین اسلامی فرا می‌خواند، بهره‌مند شدند.


این بیانیه افزود: «مراسم افتتاحیه با سخنرانی ارزشمند رئیس‌جمهور محترم جمهوری اسلامی جناب دکتر حسن روحانی آغاز شد و با تجلیل پیشتازان وحدت و تقریب و نیز سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی پایان یافت. شرکت‌کنندگان در کنفرانس با حضور در جلسات عمومی و کمیته‌های گوناگون به بررسی موضوعات امت اسلامی، بیداری، وحدت، مقاومت و لزوم دفاع از امور عادلانه که در رأس آن موضوع محوری جهان اسلام یعنی آرمان فلسطین قرار دارد، پرداختند. همچنین مهمانان این کنفرانس به بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیشرو بیداری امت و وحدت و پایه‌گذار مسیر مقاومت و آزادی ادای احترام کردند».


نتیجه سه روز گفتگو در کنفرانس به‌شرح ذیل اعلام شد:


1- شرکت‌کنندگان تأکید کردند آرمان فلسطین موضوع محوری و عادلانه‌ امت اسلامی و نخستین دشمن جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی است لذا باید همه تلاش‌ها برای مقابله با این رژیم غاصب همسو شود؛ زیرا این رژیم غده‌ای سرطانی به‌شمار می‌رود که با هدف تضعیف نهضت و سلطه بخشیدن به آمریکا و نا امن کردن منطقه در قلب آن کاشته شده است، منطقه‌ای که باوجود نژادهای متعدد از محبت و عزت و کرامت بهره می‌برد.


2- حاضران در کنفرانس بر لزوم وحدت میان مسلمانان، پایان دادن به نزاع‌های داخلی و منطقه‌ای به‌وسیله تشخیص دشمن و نیز عبور از اختلافات و تمرکز بر نقاط مشترک و دعوت به گفتگوی میان کشورها و نیروهای مؤثر در کشورهای اسلامی و فعال‌سازی کمیته مساعی حمیده برای برطرف کردن نزاع‌ها تأکید کردند، زیرا این موضوع امنیت و صلح را به‌دور از پناه بردن به نیروهای بیگانه و یاری جستن از هم‌پیمانان و دوستان آنها محقق می‌کند.


3- علمای حاضر در کنفرانس مخالفت خود را با معامله قرن ترامپ که باهدف به حاشیه راندن آرمان فلسطین، فراموشی آن و همه اشکال سازش با دشمن صهیونیست، طرح‌های تسلیم در برابر دشمن، روند شهرک‌سازی، ابطال حق بازگشت، یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی و منتقل کردن پایتخت رژیم صهیونیستی به این شهر طراحی شده است اعلام می‌کنند. همچنین، مقابله با اقدام دولت آمریکا برای انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس را محکوم و بر لزوم رویارویی با آن و باقی نگهداشتن قدس به‌عنوان شهر صلح و ادیان و تمدن‌های گوناگون تأکید کردند.


4- شرکت‌کنندگان و آزاداندیشان حاضر در کنفرانس، حمایت از ملت فلسطین در رویارویی با جنایات رژیم صهیونیستی و اقدام برای پایان دادن به آن و نیز تلاش در راستای رفع محاصره ظالمانه از غزه را خواستارند. همچنین مقاومت دلاوران غزه و پیروزی‌های اخیر آنها، مقاومت فرزندان فلسطین در قدس و کرانه باختری و پایداری پناهندگان فلسطینی در دیگر کشورها را پاس داشتند و بر لزوم وحدت و همدلی آنها برای رویارویی با چالش‌های کنونی تأکید کردند، لذا حاضران راهپیمایی‌های روز قدس و مشارکت ده‌ها هزار نمازگزار در مسجدالاقصی و راهپیمایی‌های بازگشت در اردوگاه‌ها و فداکاری‌های صدها شهید و هزاران مجروح فلسطینی را ارج نهادند و از جامعه بین‌المللی به‌رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را خواستار شدند.


5- شرکت‌کنندگان مخالفت خود را با همه اشکال عادی‌سازی سیاسی، بازرگانی، فرهنگی و ورزشی با رژیم صهیونیستی اعلام کردند، زیرا این اقدام از منظر شرعی و عقلی حرام و بر هر مسلمانی واجب است از همه ابزارهای موجود برای رویارویی با این رژیم استفاده کند. آنها همچنین مواضع افتخارآمیز ورزشکاران، هنرمندان، نمایندگان مجلس و فعالان در این زمینه، در راستای به رسمیت نشناختن دشمن صهیونیستی را ستودند و ادامه‌ این‌گونه اقدامات را تا فراگیر شدن این رویکرد درقبال همه هم‌پیمانان دشمن صهیونیستی ـ آمریکایی خواستار شدند.


6- حاضران حمایت خود را از فرزندان شرافتمند امت در دفاع از راه مقاومت در منطقه به‌عنوان تنها گزینه‌ای که اثربخشی خود را در نزاع با دشمن صهیونیستی و آزادسازی این سرزمین و ملت آن، پس از ناکامی دیگر گزینه‌ها به اثبات رسانده، اعلام کردند.


7- شرکت‌کنندگان از جامعه بین‌المللی و همه کشورها پایان‌دادن به جنگ ظالمانه علیه یمن، رفع محاصره، مبارزه با گرسنگی این ملت، حمایت از راه حل سیاسی، برقراری صلح به‌وسیله حفظ تمامیت ارضی این کشور، آشتی ملی فراگیر و همکاری با گروه‌های یمنی برای آبادانی کشور را خواهانند. همچنین درپیش‌گرفتن همین سیاست‌ها در همه مناطق درگیری و بحرانی ازجمله نیجریه، برمه، بحرین، و ... و حل‌وفصل درگیری‌ها با اصول و ثوابت دین حنیف اسلام و تأکید بر حاکمیت ملت‌ها و تلاش در راستای آزادسازی رهبران در بند زندان از جمله علامه «شیخ زکزاکی» را خواستارند.


8- حاضران بر ضرورت ادامه یافتن مسیر بیداری اسلامی و راه امام راحل (ره) و همه وحدت‌خواهان ازجمله امام بروجردی (ره)، شیخ محمود شلتوت (ره)، امام موسی صدر (اعاده الله)، علامه مودودی (ره) و امام محمدباقر صدر (ره) تأکید کردند.


9- شرکت‌کنندگان از رهبر، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، به‌دلیل پایداری و مواضع ثابت آنها درقبال آرمان‌های عادلانه که در رأس آن آرمان فلسطین قرار دارد قدردانی و تشکر کردند و محاصره ایالات متحده علیه ملت ایران را محکوم می‌کنند. همچنین از جامعه بین‌المللی خواستارند که به این فشارهای ظالمانه تن درندهند. آنها به جمهوری اسلامی به‌دلیل پیروزی‌های چشمگیر آن در زمینه‌های علم، سیاست، فناوری و به چالش‌کشیدن فشارهای اقتصادی و ایجاد نیروی بازدارنده در برابر هرگونه تجاوز احتمالی تبریک گفتند و این پیروزی را پیروزی همه ملت‌های مسلمان می‌دانند. همچنین آنها از مواضع امام خامنه‌ای (حفظه الله) که بیانگر عزت و کرامت است و پشتوانه امور برحق و مبارزه با نیروهای ظلم و تاریکی است، قدردانی می‌کنند.


10- شرکت‌کنندگان علاوه بر تأکید بر محوریت قدس و مسجدالاقصی در محقق کردن وحدت امت و لزوم آزادسازی همه خاک فلسطین از رود تا دریا، تشکر و قدردانی خود را از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در انتخاب قدس به‌عنوان موضوع این کنفرانس در اوضاع کنونی منطقه بیان و از تلاش‌ها و مسئولیت‌پذیری آن در یکپارچه کردن صفوف مسلمین در راستای همسوسازی تلاش‌ها برای آزادسازی نخستین قبله مسلمانان، ثالث‌الحرمین، محل عروج رسول گرامی اسلام (ص)، نماد وحدت مسلمین و خواستگاه عزت و کرامت کمال تشکر و قدردانی را اعلام می‌کنند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته