دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 12:56
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل:

گفتگو و مناظره جایگزین جنگ و خونریزی در دنیا شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، گفتگو و مناظره برگرفته از اسلام ناب و مكتب قرآن و اهل بیت را بهترین جایگزین برای جنگ، برادركشی و نسل‌كشی در دنیا دانست.
کد خبر : 328475
IMG_5143.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اسحق رسولی صبح امروز در پنل علمی چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در سالن اجتماعات  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار كرد: امروز در اقصی نقاط جهان به‌خصوص كشورهای اسلامی شاهد جنگ، نزاع و برداركشی و در برخی نقاط دنیا در قرن 21 كه عصر انفجار اطلاعات و دانش است، غیرانسانی‌ترین و بدوی‌ترین تعاملات انسانی رخ می‌دهد.


وی افزود: فرهنگ اسلام ناب محمدی برای همه ادیان بهترین پیام و بهترین نوع تعاملات انسانی را كه همان مناظره و گفتگو است، ترسیم كرده است.


رسولی ادامه داد: بشر امروز كه به تعبیری داعیه تمدن را دارد، باید با الگو قراردادن فرمان‌های اسلام ناب محمدی، اندیشه و بیان را جایگزین جنگ و خونریزی در مراودات و تعاملات جهانی و بین‌المللی قرار دهد.


رئیس واحد اردبیل بیان كرد: نسل‌كشی كه در كشورهای مسلمان یمن، عراق و سوریه رخ می‌دهد، ضد آموزه‌های اصیل اسلامی بوده و شایسته است كشورهای اسلامی با منطق، بیان و گفتگو مسایل و مشكلات بین خود را حل و فصل كنند.


وی اضافه كرد: در پس همه این جنگ‌ها، تضاد فكری و اعتقادی قرار دارد و بهترین راه غلبه بر این تضادها، نعاملات منطقی و متمدنانه و مبتنی بر اندیشه است.


رسولی گفت: از سوی پروردگار متعال برای همه انسان‌ها در خصوص بشریت، رسالت و مأموریتی قرار داده كه همان شناخت خود و برقراری ارتباط با جهان خلقت و انسان‌های دیگر است.


وی تأكید كرد: امیدوارم در مقالاتی كه ارایه می‌شود، راهكاری ارائه شود كه بتوان این ادبیات را ترویج و گسترش داد كه بهترین نشانه انسانیت و تمدن در گفتگو است.


رئیس واحد اردبیل گفت: خوشحالیم كه دانشگاه آزاد اسلامی میزبان محققان و صاحبان علم در چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی است و تقارن برگزاری آن را در هفته وحدت، هفته بسیج و اعیادی كه در آن قرار داریم به فال نیك می‌گیریم.


رسولی افزود: بانیان این همایش فاخر یك حركت بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند و امیدواریم جریان‌سازی خوب فرهنگی كه منبعث از اعتقادات دینی ماست به وجود آید.


در این همایش مقاله‌های علمی در چارچوب مقررات همایش ارائه و مراسم اختتامیه امروز ساعت 15 در سالن فدك اردبیل برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته