دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1397 - 16:44
حجت‌الاسلام صادقی:

ثبت متمرکز پرونده‌ها و نظارت بر ضابطان قضایی تقویت شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تقویت ثبت متمرکز پرونده‌ها و نظارت بر ضابطان بیش از پیش مورد عنایت قرار بگیرد.
کد خبر : 322387
139502061227304297576534.jpg

به گزارش خبرگزاری آنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان بعد از ظهر امروز با حضور در شهرستان خدابنده در دیدار با امام جمعه این شهرستان ضمن تقدیر از تعامل و همکاری وی با مجموعه دستگاه قضایی، گفت: غفلت در امر اجرای عدالت و انصاف آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت که کمک و راهنمایی  علما، به‌ویژه ائمه‌جمعه برای  تحقق این امر بسیار راه‌گشا است.


رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم این شهرستان، افزود: با این سابقه بسیار ارزشمند، میزان صلح و سازش در پرونده‌ها پایین و انتظار این است در امر صلح و سازش بین طرفین پرونده  اهتمام بیشتر به‌کار برده شود.


وی با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده از جمله شهرستان‌های مهم استان و برخوردار از ظرفیت و استعدادهای خوبی است، گفت: جنس اغلب پرونده‌های این حوزه قابل گذشت بوده و توجه به فرهنگ صلح و سازش باید رویکرد این حوزه باشد.


رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه باید یک آسیب‌شناسی و مطالعات اساسی از علل  افزایش پرونده  در برخی حوزه‌ها صورت بگیرد، عنوان کرد: حجم زیاد پرونده‌ها بیش از حد متعارف است که با پیشگیری و آگاهی مردم می توان در این زمینه اقدام کرد.


حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تأکید کرد: انحراف از مسیر حقانیت، اهل‌بیت(ع) و اخلاق  نتیجه‌اش نابه‌سامانی و ایجاد مشکلات برای بشریت است، بروز برخی مشکلات فعلی جامعه و دوری از این مسیرها است که همه باید  با تلاش و همت مضاعف در این مسیر گام برداریم.


صادقی کم کردن فاصله بین مردم و کارکنان را از مصادیق اصلی خدمت صادقانه برشمرد و اظهار کرد: اجرای عدالت و انصاف  در مجموعه دستگاه قضایی استان با جدیت انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم مشکلات موجود کارکنان و ایجاد تمهیدات رفاهی و ورزشی  برای همه کارکنان حتی در دورترین نقطه استان یکسان باشد.


وی با بیان اینکه تعداد زندانیان این شهرستان قابل توجه است، افزود: تقویت ثبت متمرکز پرونده‌ها و نظارت بر ضابطان بیش از پیش مورد عنایت قرار بگیرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته