دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خوراکیان:

حضور میلیونی در اربعین توطئه اختلاف بین ایران و عراق را خنثی کرد

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تبلیغات دشمن برای حضور کم‌رنگ مردم در اربعین، حضور میلیونی زائران را نشانه بی‌تأثیری تبلیغات دشمن دانست.
کد خبر : 321828
dima_news_IMAGE635588178142884225.jpg

امیر خوراکیان در گفتگو با خبرنگار اعزامی حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا به کربلای معلی گفت: در دین ما امتیازات زیادی وجود دارد که تاکنون از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره نگرفتیم.


وی با بیان که اگر هر جریانی در دنیا یک‌صدم امتیازات دین و فرهنگ ما را داشت، گوش دنیا را از بزرگ کردن و تجلیل از آن کَر می‌کرد، افزود: دین اسلام از حیث معرفتی، مناسکی و مشارکت مردمی بی‌نظیر است.


معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: احسان و پدید آمدن صحنه‌های بسیار زیبا از جمله جذابیت انسانی و اخلاقی است که در دین اسلام وجود دارد، پیدا شدن جلوه‌های ایثار و فداکاری و نوع‌دوستی در فرهنگی دینی ما مالامال است.


وی یادآور شد: در قله همه این ظرفیت‌های که گفته شده برنامه راهپیمایی اربعین وجود دارد که پُر از امتیازات است.


خوراکیان خاطرنشان کرد: امتیازاتی که در برنامه اربعین وجود دارد هر یک خود به تنهایی جنبه جهانی شدن را دارد. اربعین چندین ویژگی مثبت معرفتی، رفتار اجتماعی، تاثیرگذاری در بدنه عمومی جامعه و اتفاقات شیرین و جذاب در خودش جای داده است که در این فضا رخ می‌دهد.


وی گفت: جاذبه‌های شیرینی زیادی در پدیده بزرگ اربعین وجود دارد که این پدیده را بسیار ارزشمند کرده است. نهضت امام حسین (ع) ظرفیت‌های زیادی دارد که پیاده‌روی اربعین از جمله آنها به شمار می‌آید.


در شرایط فعلی این ظرفیت دوچندان است. شرایط دنیا، اسلام و جریان‌های فکری گوناگون در جهان به‌گونه‌ای است که بیشتر جریان‌های حاکم از ناحیه دولت‌های استکباری برخلاف ارزش‌های اخلاقی و انسانی حرکت می‌کنند اما اربعین سرلوحه ارزش‌های انسانی، معنوی و الهی، اخلاقی و عمومی است.


خوراکیان گفت: امسال با مسائلی که قبل از اربعین داشتیم این حساسیت وجود داشت که به جهت تحولات مسائل اقتصادی و نرخ ارز، همچنین تبلیغات منفی که به‌طور گسترده از ناحیه دشمن در اختلاف‌افکنی بین دو ملت ایران و عراق شروع شده بود، برخی پیش‌بینی می‌کردند که شاید این مسائل تأثیرگذار در گستردگی و حضور فعال مردم در اربعین باشد اما شاهدیم جمعیت زیادی حضور پیدا کردند و موکب‌ها بیش از سال گذشته فعالیت کردند.


وی افزود: اربعین امسال شیرین‌تر، اخلاقی‌تر باصفاتر بود. هوشمندی بسیار زیادی در راهپیمایی بین مردم در وحدت بین مردم ایران و عراق رقم زده شد، شعارهای بسیار جذاب در راهپیمایی سروده می‌شد و از نظر مدل اجرا هم اتفاقات خیلی خوبی را در اربعین شاهد بودیم.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته