دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1397 - 14:04
سفیر سوریه در تهران:

ایران شریک ما در دوره بازسازی است

سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شریک سوریه در دوره بازسازی است، اولویت‌های دمشق را در روند بازسازی مطرح کرد.
کد خبر : 319411

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، «عدنان محمد» در سخنانی در نشست توسعه همکاری‌های تجاری تهران و سوریه که در اتاق بازرگانی تهران انجام شد، گفت: «برگزاری این نشست ثابت می‌کند که مسئولان دو کشور همه تلاش خود را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در چارچوب همکاری‌های مشترک دوجانبه به‌کار می‌گیرند.»


سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه در مرحله بازسازی درهای سوریه به‌روی فعالیت بازرگانان ایرانی باز است، افزود: «دمشق اولویت خود را دراین‌ مرحله به‌متحدان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران می‌دهد. ازسوی‌ دیگر کسانی‌که از تروریست‌ها در سوریه حمایت و اقتصاد این کشور را نابود کردند هیچ جایگاهی در مرحله کنونی ندارند.»


وی بخش‌ خصوصی کشورمان را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی سوریه دعوت کرد و گفت: «ما منافع دو کشور را در این پروژه‌ها تضمین می‌کنیم.»


سفیر سوریه با بیان اینکه با نابودی تروریسم عرصه‌های مختلفی به روی دو کشور گشوده و باعث شده روند بازسازی سوریه آغاز شود، تصریح کرد: «در شأن این نشست است که از توافق‌نامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه بهره‌مند شده تا زمینه‌های توسعه بیشتر روابط تجاری میان دو کشور فراهم شود.»


«عدنان محمود» افزود: «سوریه، ایران و بخش خصوصی این کشور را شریک خود در سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بازرگانی تولیدی می‌داند. باید همه تلاش خود را در راستای رفع همه مشکلات بازرگانی ازجمله مشکلات مربوط به روابط بین بانکی به‌کار بندیم. ما از سرمایه‌گذاری ایران در مناطق آزاد سوریه استقبال می‌کنیم.»


انتهای پیام/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته