دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 01:30
متخصص تغذیه مطرح کرد:

چه چیزهایی در مسیر پیاده‌روی اربعین بخوریم+ جزئیات

یک متخصص تغذیه استفاده از گردو، خرمای خشک، آجیل، بادام و پسته را در مسیر پیاده‌روی اربعین برای بازگرداندن توان بدن امری ضروری دانست.
کد خبر : 317961
2255.jpg

شهاب اولیایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص رعایت نکات بهداشتی توسط زائران اربعین حسینی(ع) در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی(ع) و استقبال بی‌نظیر هموطنان از این مراسم، جدی گرفتن مسائل بهداشتی با توجه به شرایط عراق از نظر بهداشتی امری ضروری است. در مسیر پیاده‌روی به‌دلیل تحلیل رفتن انرژی زائران و پایین آمدن سدیم و پتاسیم بدن، توصیه ما این است که کاهش پتاسیم را با خوردن میوه از قبیل سیب، پرتقال، نارنگی، خیار و موز جبران کنند و از طرفی مقداری نمک نیز به همراه داشته باشند تا در صورت بی‌حالی با خوردن مقداری نمک در کنار غذا سدیم از دست رفته را جبران کنند.


وی ادامه داد: زائران تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای پرچرب خودداری کنند، چرا که حجم این غذاها بالاست و فرد را سنگین می‌کند، لذا خوردن مقداری گردو، آجیل، بادام، کشمش و خرمای خشک هنگام پیاده‌روی توصیه می‌شود چرا که این مواد غذایی دارای انرژی بالایی هستند و از بی‌توان شدن فرد در طول مسیر جلوگیری می‌کنند.


این متخصص تغذیه افزود: بهتر است که زائران از ظروف یک بار مصرف یا وسایل شخصی خود استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از ظروف عراقی‌ها استفاده نکنند تا میکروب از این طریق به بدن زائران منتقل نشود؛ همچنین استفاده از آب آشامیدنی در بطری و بسته‌های بهداشتی توصیه می‌شود و اگر زائران در طول مسیر از آب آشامیدنی استفاده کنند قطعاً به مشکل برنخواهند خورد.


اولیایی خطاب به زائران با بیان اینکه از خوردن سبزی تا جایی که امکان دارد خودداری کنید، تصریح کرد: توصیه می‌شود از هر آبی برای آشامیدن و از هر سبزی استفاده نشود چرا که بیماری وبا به‌راحتی از این طریق به زائران منتقل خواهد شد؛ از طرفی اگر فردی قصد استفاده از کنسرو را دارد باید حتماً آن را جوشانده و سپس استفاده کند تا دچار مشکلات گوارشی نشود.


وی مهمترین نکته در این سفر را شستن دست و صورت به‌صورت مرتب عنوان کرد و افزود: توصیه پزشکان این است که زائران در طول مسیر مرتب دست و صورت خود را شسته تا با مشکل مواجه نشوند و نکته دیگر استفاده از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی است.


این متخصص تغذیه در پایان گفت: زائران اربعین حسینی(ع) به‌دلیل پیاده‌روی طولانی مدت امکان دارد انرژی بدنشان کاسته شود لذا استفاده از قرص‌های مولتی ویتامین نیز توصیه می‌شود که انرژی را دوباره به بدن برمی‌گرداند.


انتهای پیام/4076/ن
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علوي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
۰
بسيار عالي و كاربردي
هلدینگ شایسته