دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1397 - 10:13
رئیسی:

مشکلات اقتصادی از جمعیت اربعین امسال نمی‌کاهد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جبهه استکبار اگر نگران یک جلوه جبهه متحده در لبنان بود، امروز باید جبهه متحد اسلامی در عراق و در بین نجف و کربلا را ببییند که ارزشی بسیار و عظمت ایجاد کرده است.
کد خبر : 317862

به گزارش گروه رسانه‌‌های دیگر خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی در خصوص تأثیرات مشکلات اقتصادی و معیشتی بر مراسم باشکوه اربعین حسینی گفت: اربعین یک نماد و نمودی است که عاشورا گم نشود ما برای هیچ کدام از ائمه و پیشوایانمان اربعین نداریم فقط برای وجود مقدس ابی عبدالله (ع) داریم، دلیل هم این است که می‌خواستند عاشورا در تاریخ بماند. یاد و نام حسین و کربلای حسین ماندگار شود. هیج زمان در دل‌ها نمونه روز شهادت عاشوراییان نباشد و اربعین نماد این است که عاشورا بماند. بسیار تلاش کردند که اربعین برگزار نشود  یا خوب برگزار نشود اما اراده خداوند متعال این بود و دلدادگان حسینی تلاش کردند که این جلوه بماند. به حمدالله سالیان سال اربعین پرجلوه مانده و روابط بسیار خوب بین ایران و عراق و دیگر کشور‌ها را موجب شده است.


تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: در اربعین شاهد شکوه و عظمت از همه کشور‌ها هستیم. به‌واقع راهپیمایی عظیم  در این ایام نماد جبهه متحد مقاومت است که جهانیان باید آن را به نظاره بنشینند. جبهه استکبار اگر نگران یک جلوه جبهه متحده در لبنان بود، امروز باید جبهه متحد اسلامی در عراق و در بین نجف و کربلا را ببییند که ارزشی بسیار و عظمتایجاد کرده است.


رئیسی در ادامه گفت: بسیاری امسال ناراحت هستند برای اینکه مشکلات اقتصادی باعث بشود جوانان کمتری از ایران در این مراسم شرکت کنند، اما باید بگویم که من نگرانی در این زمینه ندارم، چرا که همت والای جوانان را می‌بینم که حتی با قرض کردن در این مسیر می‌مانند.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته