دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 13:43
رئیس فدراسیون‌ ورزش‌های دانشگاهی مطرح کرد:

عدم توجه به ورزش؛ عامل بی‌انگیزگی دانشجویان

رئیس فدراسیون‌ ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه بیشترین توجه مسئولان آموزش عالی به مسائل تحصیلی و آموزشی است گفت: عدم توجه به ورزش باعث شده جوانان ما خسته، بی‌انگیزه و کم‌حوصله باشند.
کد خبر : 316421
AG8I0798.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا دهخدا پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی با بیان اینکه یونسکو روز 20 سپتامبر را روز ورزش دانشجویی اعلام کرده است، اظهار کرد: شعار فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشجویی این است که دانشجویان قهرمان و ورزشکار مدیران موفق آینده هستند. سازمان بهداشت جهانی یک روز را به تندرستی و سلامت اختصاص داده  و سلامتی و تندرستی را عامل آسایش جسمی، اجتماعی و روانی معرفی کرده است.

رئیس فدراسیون‌ ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: متصدیان وزارت آموزش‌وپرورش امسال پیگیر مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان شده و ساعاتی از آموزش را به این امر اختصاص داده‌اند.

دهخدا با طرح این پرسش که ما در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش برای ورزش چه‌کاری باید انجام دهیم؟ گفت: دغدغه مدیران آموزش‌و‌پرورش و خانواده‌ها درس خواندن، کلاس تقویتی، کلاس کنکور و اردوهای آمادگی کنکور در تعطیلات نوروز و تابستان است. همچنین در دانشگاه‌ها هم امکانات آموزشی، خوابگاه‌ها، تجهیز غذاخوری، نوشتن مقالات و گروه‌های علمی مورد توجه هستند بدون اینکه به‌ سلامت، تندرستی و مهارت‌های اجتماعی توجه شود. همین مسئله باعث شده ما شاهد جوانان خسته، بی‌انگیزه و کم‌حوصله باشیم.

رئیس فدراسیون‌ ورزش‌های دانشگاهی ادامه داد: ورزشکاران دانشجو علاوه بر کسب تخصص در رشته تحصیل مورد نظر با جسم و روان سالم و مهارت‌های اجتماعی ناشی از پرداختن به ورزش وارد بازار کار می‌شوند و بالطبع نسبت به افرادی که فقط به تخصص پرداخته‌اند توانایی کاری بیشتر و عمر کار مفیدتری خواهند داشت. مدیران مریض، بیشتر متوجه مشکلات تندرستی و ناراحتی‌های روحی و روانی خودشان هستند تا خدمت به مردم.

دهخدا تصریح کرد: انسان‌ها امروزه با استفاده از فناوری، کمترین سطح تحرک را دارند و از نظر روحی و روانی در وضعیت مطلوبی نیستند.  فعالیت‌های ورزشی به دانشجویان در سلامت روانی، اجتماعی، موفقیت علمی کمک می‌کند. همچنین شرکت در اردو‌ها و مسابقات ورزشی به دانشجویان در کسب سلامت اجتماعی و فراگیری مهارت‌های اجتماعی من‌جمله مطیع بودن، استقلال داشتن و ولایت‌پذیر بودن کمک بسیاری می‌کند. اعتقاد داریم مدیران سالم و توانمند مدیرانی خواهند بود که اهل ورزش باشند و از مسئولان انتظار داریم ما را در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی یاری کنند.

انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فاطمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
۰
واقعا حرف درستی زده، ورزش روح و نشاط به دانشگاه های مسخره ما میده....کاش این دونسته هاشونو عملی کنن
هلدینگ شایسته