دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 15:03
آنا از آخرین وضعیت احداث مجدد پلاسکو گزارش می‌دهد؛

آغاز گودبرداری پلاسکو با ارائه نقشه‌ ساختمان به شهرداری تهران + فیلم

شهردار منطقه 12 تهران در حالی مدعی شده است که نقشه گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو به شهرداری این منطقه تحویل نشده است که انتشار نامه ارسال نقشه‌ها و ثبت دبیرخانه شهرداری نشان می‌دهد که این اقدام دو روز قبل صورت گرفته است.
کد خبر : 292461

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ پیمان محسنی در گفت‌وگویی اعلام کرده است که از عید فطر تاکنون که کلنگ ساختمان جدید پلاسکو بر زمین خورده است تنها مطالعات مقاوم سازی ساختمان ۵ طبقه ضلع شمالی به منطقه تحویل داده شده است که برای تاییدیه به معاونت شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ارسال کردیم.


محسنی با بیان این‌که از آن زمان تاکنون در مورد ساختمان بلندمرتبه جنوبی (ساختمان ۱۶ طبقه) تنها یک درخواست به شهرداری منطقه ۱۲ ارسال شده است که خواهان انجام عملیات مکانیک خاک و شروع خاکبرداری بودند، گفته است: مقرر شده است که بنیاد مستضعفان برای ساخت ساختمان ۱۶ طبقه، نقشه کامل بیاورد اما حالا تنها یک درخواست آورده و با این درخواست هم نمی‌شود، مجوز گودبرداری و ساخت صادر کرد.


شهردار منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که مقرر شد برای سرعت در امر ساخت‌وساز در ابتدا بنیاد مستضعفان نقشه سایت گودبرداری و فوندانسیون را بیاورد و در مرحله بعد نسبت به طراحی سازه اقدام کند، تاکید کرد: اما هنوز نقشه گودبرداری در ساختمان جدید فوق به شهرداری منطقه ۱۲ تحویل داده نشده است.



حالا این ادعاها در حالی مطرح شده است که علیرضا تهرانی، رئیس شورای کسبه متحد پلاسکو، اعلام کرد: نقشه سایت گودبرداری و فوندانسیون روز 12 تیرماه به شهرداری منطقه 12 تحویل شده است.


وی اضافه کرد: شرکت رامان، به عنوان مجری پروژه، برنامه عملیاتی ویژه برای خرد کردن فندانسیون برج سابق پلاسکو طراحی کرده تا ابتدا آنها از بین رفته و پس از آن، به سرعت عملیات گودبرداری آغاز شود.


تهرانی گفت: در نقشه‌های ارائه شده به شهرداری، طرح عملیاتی برای گودبرداری و نیز مقاوم سازی گود به خصوص برای جلوگیری از ریزش پاساژ کویتی‌ها به طور کامل تشریح شده است.



مهندس ناظر پروژه هم در توضیحاتی در خصوص مراحل گودبرداری گفت: در حال حاضر حدود دو متر بتن در قسمت فندانسیون برج قبلی وجود دارد که ابتدا باید خرد شده و برداشته شود و پس از آن کار گودبرداری برای احداث برج جدید آغاز شود.


وی با اشاره به مشکلات مربوط به خرد کردن بتن توضیح داد: با توجه به اینکه ساختمان‌های کناری دچار ضعف هستند، باید با دقت این مرحله انجام شود که آسیبی به ساختمان‌های مجاور وارد نشود.


فیلم توضیحات مهندس ناظر در زیر قابل مشاهده است








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته